Інформує Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області

05.12.2018 16:07

Скористатися правом на отримання податкової знижки можна до кінця поточного року

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що відповідно до п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.

Отримати податкову знижку можна подавши до органу ДФС за місцем реєстрації декларацію про майновий стан та доходи до 31 грудня поточного року.

Також нагадуємо, що Законом України від 03 липня 2018 року № 2477-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України» внесені зміни, зокрема, до п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ, згідно із якими платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Податкова соціальна пільга батькам, які утримують малолітніх дітей

Відповідно до п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) cтавка податку на доходи фізичних осіб становить 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у пп. 167.2 – 167.5 ст. 167 Кодексу), у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

Водночас відповідно до пп. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Кодексу будь-який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі, що дорівнює 50 відс. розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленого законом на 1 січня звітного податкового року, що у                2018 році складає 881 грн. (1762 грн. х 50 відсотків).

         Згідно з абзацом першим пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Кодексу податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

У 2018 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 2470 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1762 грн. х 1,4 та заокруглюємо до найближчих 10 гривень).

Платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 100 відс. суми пільги, яка визначена пп. 169.1.1 п. 169.1   ст. 169 Кодексу, у розрахунку на кожну таку дитину (пп. 169.1.2 п. 169.1 ст. 169 Кодексу) (наприклад, у сім'ї виховується 5 дітей, тоді розрахунок буде такий: у 2018 році – 4405 грн.    (881 грн. х 5)).

При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків у випадку та у розмірі, передбаченому пп. 169.1.2 п. 169.1 ст. 169 Кодексу, визначається як добуток суми, визначеної в абзаці першому пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 Кодексу, та відповідної кількості дітей (у 2018 році – 12350 грн. (2470 грн. х 5)).

Платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування податкової соціальної пільги (пп. 169.2.2 п. 169.2 ст. 169 Кодексу).

Оскільки скористатися підвищеним кратно кількості дітей доходом при реалізації права на податкову соціальну пільгу може тільки один з батьків, то у заяві потрібно зазначити, що чоловік (дружина) такого платника податку при одержанні податкової соціальної пільги за місцем роботи не користується правом на збільшення розміру доходу кратно кількості дітей.

Податкова соціальна пільга починає застосовуватися з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.

Про трудові відносини для працюючих студентів

Трудові відносини роботодавця та працівника повинні оформлюватися виключно в законодавчому полі. Роботодавець має поінформувати потенційних платників податків про правила оподаткування доходів, отриманих під час працевлаштування. Про це зазначила начальник Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Світлана Бруй.

Щодо студента, то у нього є два шляхи здійснення трудової діяльності: за трудовим бо за цивільно-правовим договором.

Трудовий договір відповідно до ст. 21 Кодексу законів про працю — це угода між працівником і роботодавцем, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядку, а роботодавець зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

До початку роботи працівника за укладеним трудовим договором роботодавець повинен подати до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку його як платника єдиного соціального внеску повідомлення про прийняття такого працівника на роботу. Заробітна плата, відпускні працівникам, що здійснюють діяльність за трудовим договором, а також виплати, нараховані відповідно до умов такого договору оподатковують в загальному порядку:

- єдиним внеском за ставкою 22%;

- податком з доходів фізичних осіб за ставкою 18 %;

- військовим збором за ставкою 1,5 %.

До доходу таких громадян, якщо той не перевищує законодавчо встановлену межу (п.п.169.4.1 ст.169 Податкового кодексу України) може бути застосована податкова соціальна пільга за умови своєчасного подання заяви на її використання.

Інший спосіб здійснення трудової діяльності – складання цивільно – правового договору. Цивільно-правовий договір - це домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків. Найпоширенішими серед таких договорів є:

- на виконання робіт (договори підряду);

- на надання послуг.

За цивільно-правовим договором підрядник на відміну від працівника не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, він сам організовує і виконує свою роботу. Якщо з громадянином укладається договір цивільно-правового характеру, то повідомлення до органу ДФС про прийняття працівника на роботу не надається і запис про виконання роботи у трудовій книжці не робиться.

Сума доходу, одержаного платником податку за цивільно-правовим договором, оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.

Для легально працевлаштованого студента, який навчається за контрактом, існує ще одна важлива перевага. Відповідно до ст.166 Податкового кодексу України зазначена категорія громадяни може скористатися правом на податкову знижку та повернути частину коштів, сплачених за навчання у вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладах.

За порушення правил сплати податків передбачена відповідальність

Стаття 127 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями, визначена відповідальність за порушення правил нарахування, утримання та сплати податків у джерела виплати.

Так, відповідно до п. 127.1 ст. 127 Податкового кодексу України не нарахування, неутримання або несплата податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету.

Дії, передбачені абзацом першим п. 127.1 ст. 127 Податкового кодексу України, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, – тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та сплаті до бюджету.

Відповідальність за погашення суми податкового зобов’язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов’язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену цим Кодексом, у тому числі на податкового агента.

Передбачені п. 127.1 ст. 127 Податкового кодексу України штрафи не застосовуються, коли ненарахування, неутримання або несплата податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку, передбаченого п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України, та виправляється в наступних податкових періодах протягом податкового року згідно з нормами Податкового кодексу України.

Податкова знижка: у договорі про навчання зазначається ПІБ особи, яка буде безпосередньо навчатися

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що право платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року                  № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення свого оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення (п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ).

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розділу   IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Законом України від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту» встановлено, що договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату.

Враховуючи вищевикладене, з метою використання права на компенсацію вартості навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення один із батьків може включити до податкової знижки на навчання лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в якому зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається за податковим кредитом.

При цьому, у договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

Сплата ЄСВ за 2018 рік ФОП на загальній системі оподаткування

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що абзацом третім частини восьмої ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями визначено, що платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), зокрема фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) на загальній системі оподаткування зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.

Згідно з п.п. 1 п. 4 розділу ІV Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами і доповненнями, обчислення сум ЄСВ ФОП на загальній системі оподаткування здійснюється на підставі даних річних податкових декларацій (річної звітності) та результатів перевірок діяльності таких осіб, що призвела до збільшення або зменшення розміру доходу, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО). При цьому враховується кількість місяців, протягом яких така особа перебувала на обліку як платник ЄСВ.

Базою нарахування ЄСВ для ФОП на загальній системі оподаткування є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню ПДФО. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць. У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464).

Звертаємо увагу, що відповідно до п.п. 177.5.3 п. 177.5 ст. 177 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями остаточний розрахунок ПДФО за звітний податковий рік здійснюється платником ПДФО самостійно згідно з даними, зазначеними у декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація), з урахуванням сплаченого ним протягом року ПДФО на підставі документального підтвердження факту його сплати.

Враховуючи вищевикладене, суми ЄСВ, сплачені ФОП на загальній системі оподаткування протягом року (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня звітного року, та до 20 січня року, наступного за звітним роком), враховуються такими платниками при остаточному розрахунку за календарний рік згідно з даними, зазначеними у Декларації, та результатів перевірок діяльності таких осіб, що призвела до збільшення або зменшення розміру доходу, який підлягає оподаткуванню ПДФО.

ФОП на загальній системі оподаткування формують та подають Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ (далі – Звіт), затверджений наказом Міністерства фінансів України від 15.05.2018 № 511, один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом.

При цьому, граничний термін сплати зобов’язань, визначених ФОП на загальній системі оподаткування у Звіті, при остаточному розрахунку за 2018 рік припадає на граничний термін подання Звіту, тобто 09 лютого 2019 року включно.

Звертаємо увагу, що ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Також нагадуємо, що дізнатися про наявність/відсутність заборгованості з ЄСВ можна особисто звернувшись до органу ДФС з відповідною письмовою заявою, або через «Електронний кабінет», обравши в меню приватної частини кабінету «Стан розрахунків з бюджетом».

Довідково: реквізити рахунків для перерахування ЄСВ не змінилися.

Цивільно-правовий договір (договір підряду) і трудовий договір: головні відмінності

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області доводить до відома роботодавців, що трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін (ст. 21 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами і доповненнями).

Відповідно до глави 52 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV із змінами і доповненнями договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків.

Цивільно-правовий договір (договір підряду, доручення тощо) – це угода між громадянином і підприємством або підприємцем, предметом якої є виконання фізичною особою певної роботи, спрямованої на досягнення конкретного результату.

За договором підряду одна сторона (підрядник) зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов’язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Тобто, за договорами підряду оплачується не процес праці, а його конкретний (кінцевий) результат, який визначається після закінчення роботи і оформляється актом приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), на підставі яких і здійснюється виплата винагороди.

Враховуючи зазначене, якщо роботодавець укладає договір, який передбачає оплату процесу праці, тобто містить ознаки трудового договору, то такий платник враховує працівників, яких залучає за таким договором, до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах.

Якщо укладений договір відповідає нормам договору підряду, то роботодавець не враховує працівників, яких залучає за таким договором, до загальної кількості осіб, що перебувають з ним в трудових відносинах.

Добові, що перевищують норму, включаються до оподатковуваного доходу

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що до оподатковуваного доходу не включаються витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв’язку з таким відрядженням у межах території України, але не більш як 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон – не вище 80 євро за кожен календарний день такого відрядження за офіційним обмінним курсом гривні до євро, установленим Національним банком України, в розрахунку за кожен такий день (п.п. «а» п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

Постановою Кабінету Міністрів України від 02 лютого 2011 року № 98 «Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів» із змінами окремо визначаються суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів. Сума добових для таких категорій фізичних осіб не може перевищувати суму, встановлену п. 170.9 ст. 170 ПКУ.

Отже, якщо добові витрати на відрядження перевищують встановлені норми, то сума перевищення є додатковим благом платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) і така сума включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Згідно з Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4, дохід, отриманий платником податку як додаткове благо відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу «118».

Електронні сервіси ДФС – комфорт для платників

Пологівське управління звертає увагу платників, що одним із важливих завдань органів ДФС сьогодні є створення комфортних умов для бізнесу, зокрема, забезпечення якісного обслуговування платників, електронізація сервісів, які дозволять обслуговувати платників дистанційно, а також зменшення витрат часу на адміністрування податкових платежів.

Так, Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс («ЗІР»), який постійно оновлюється та надає можливість суб’єктам господарювання самостійно у зручний для них час отримати достовірну і повну довідкову інформацію з питань щодо оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, електронних довірчих послуг (далі – ЄДП) та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС.

З 1 жовтня 2018 року ДФС запроваджено нові електронні формати для фізичних осіб щодо отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків. Доповнена інформація про суму виплаченого доходу, суму перерахованого податку, а також про дати прийняття/звільнення з роботи відповідно до Податкових розрахунків за формою № 1ДФ, які подаються податковими агентами до контролюючих органів. Зазначені електронні формати розміщені на офіційному веб-порталі ДФС України у сервісі «Електронна звітність».

З метою реалізації платниками податків своїх прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями функціонує інформаційно-телекомунікаційна система «Електронний кабінет».

Отже, електронні сервіси ДФС забезпечують комфортні умови для платників, скорочують час на пошук необхідної інформації і дозволяють отримати її дистанційно.

Особливості заповнення графи ПН/РК «Сума податку на додану вартість»

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє платників ПДВ, що ДФС України у листі від 27.11.2018 № 36942/7/99-99-15-03-02-17 (далі – Лист № 36942) звернула увагу на особивості заповнення графи податкової накладної (далі – ПН) та/або розрахунку коригування (далі – РК) «Сума податку на додану вартість».

Так, графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) «Сума податку на додану вартість» є обов’язковою до заповнення в усіх випадках, коли за здійсненою операцією нараховується сума ПДВ за ставкою 20 або 7 відсотків.

Значення графи 11 розділу Б ПН (графи 14 розділу Б РК) обчислюється шляхом множення значення графи 10 розділу Б ПН (графи 13 розділу Б РК) на відповідне значення ставки ПДВ, код якої зазначено у графі 8 розділу Б ПН (графі 11 розділу Б РК).

Графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) заповнюється у гривнях з копійками, але з урахуванням особливостей здійснення окремих операцій з постачання товарів/послуг допускається зазначення в цій графі показника з урахуванням арифметичного округлення до 6 знаків включно після коми.

Графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) «Сума податку на додану вартість» не заповнюється у разі здійснення:

а) операцій, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою (у графі 8 розділу Б ПН (графі 11 розділу Б РК) має бути зазначено код ставки «901» або «902»);

б) операцій, звільнених від оподаткування (у графі 8 розділу Б ПН (графі 11 розділу Б РК) має бути зазначено код ставки «903» та у графі 9 розділу Б ПН (графі 12 розділу Б РК) має бути вказаний код відповідної пільги з ПДВ згідно з Довідниками податкових пільг).

Якщо графа 11 розділу Б ПН (графа 14 розділу Б РК) не заповнюється, нулі, прочерки та інші знаки чи символи у цій графі не проставляються.

Нагадуємо, що Лист № 36942 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73086.html

За несвоєчасно сплачені розстрочені суми податкового боргу передбачена відповідальність

У разі, якщо платник податків порушує умови погашення розстроченого грошового зобов’язання чи податкового боргу або відстроченого грошового зобов’язання чи податкового боргу, то договори про розстрочення (відстрочення) можуть бути достроково розірвані з ініціативи контролюючого органу (п.п. 100.12.2 п. 100.12 ст. 100 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ)).

Пунктом 4.6 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10 жовтня 2013 року № 574, визначено, що з дня, наступного за днем розірвання договору, на розстрочені (відстрочені) суми, що залишились не сплаченими, нараховуються пеня та штраф у розмірах, передбачених ПКУ.

Затверджено регламент подання інформації, необхідної для забезпечення ведення обліку платників податків

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу, що 21.11.2018 набрав чинності наказ Міністерства юстиції України і Міністерства фінансів України від 02.11.2018 № 3424/5/874 «Щодо деяких питань подання інформації, необхідної для забезпечення ведення обліку платників податків, а також обчислення та справляння податків і зборів» (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 05 листопада 2018 року за                            № 1265/32717) (далі – Наказ № 3424/5/874).

Наказом № 3424/5/874 затверджено Регламент подання інформації, необхідної для забезпечення ведення обліку платників податків, а також обчислення та справляння податків і зборів (далі – Регламент), який визначає порядок та процедуру подання Міністерством юстиції України Державній фіскальній службі України інформації про об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів, про землевласників або землекористувачів, а також про об’єкти незавершеного будівництва та зміну даних, які включаються до облікової картки фізичної особи – платника податків.

Зокрема, відповідно до Регламенту, ДФС України не пізніше трьох робочих днів з дня отримання інформаційного файлу про об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів формує файл-повідомлення про результат його обробки.

Наказ № 3424/5/874 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 20.11.2018 № 89.

За яких умов фізичні особи – підприємці можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує про наступне.

ДФС України нагадала, що до платників єдиного податку, які відносяться до першої групи, належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках чи провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300 000 гривень.

До платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, належать фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво чи продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

► не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

► обсяг доходу не перевищує 1 500 000 гривень.

До платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5 000 000 гривень.

Відповідна норма визначена п. 291.4 ст.291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/358972.html

Офіційно оформлені трудові відносини – захист соціальних гарантій громадян

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що відповідно до норм трудового законодавства, працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу ДФС.

Нелегальне працевлаштування має негативні наслідки для найманих працівників, а саме:

► відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника;

► відсутність права на гарантовану відпустку (у тому числі на час вагітності та пологів);

► відсутність страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;

► відсутність права на оплату листків непрацездатності

► втрата громадянами пенсійного стажу та можливості отримання державної допомоги у разі втрати роботи.

Отже, для оформлення нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання необхідно:

► укласти в письмовій формі трудовий договір;

► оформити наказ про прийняття на роботу;

► повідомити орган ДФС про прийняття працівника на роботу до початку трудових відносин (форма повідомлення затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу»).

Звертаємо увагу, що відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2018 року № 649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення» (далі – Розпорядження № 649-р) Державною службою України з питань праці, Державною фіскальною службою України, Пенсійним фондом України, Національною поліцією України, іншими центральними органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування проводяться комплексні заходи, спрямовані на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.

Розпорядженням № 649-р передбачено посилення координації органів державної влади в питаннях проведення роз’яснювальної роботи, здійснення заходів щодо виявлення фактів застосування незадекларованої праці.

Споживачі мають можливість перевірити касовий чек в електронному кабінеті

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що у відкритій частині сервісу «Електронний кабінет», доступ до якої здійснюється у режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check, через новий електронний сервіс споживачі мають можливість перевірити касовий чек, а саме: встановлення достовірності даних чеку та факту передачі до ДФС. Це є запорукою захисту прав громадян як споживачів, а також запобіжником зловживань під час здійснення розрахункових операцій.

Споживачі у разі відсутності або невідповідності реквізитів чеків на сервері ДФС наявному розрахунковому документу можуть направляти до ДФС письмові звернення із цих питань з додаванням копій отриманих розрахункових документів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.

Також, у разі отримання користувачами фіскального чеку, який викликає сумніви, вони теж можуть надіслати до ДФС електронний лист із прикріпленим фото чеку.

Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою.

Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).

Алгоритм перевірки терміну дії електронного цифрового підпису

Пологівське управління звертає увагу платників, що перевірити термін дії кваліфікованого сертифіката можна за допомогою засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки».

Слід знати, наступні дії платника: в меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо статусу сертифіката, в тому числі і терміну його дії, слід натиснути на вибраний сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші. Детальну інформацію про кваліфікований сертифікат можна переглянути, обравши пункт «Детальна інформація».

Змінено порядок оподаткування акцизним податком легкових автомобілів

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує:

Вступили в дію законодавчі зміни, відповідно до яких нарахування акцизного податку буде здійснюватись за єдиною формулою, яка складається з базової ставки, помноженої на коефіцієнт об’єму двигуна та коефіцієнт транспортного засобу.

Базова ставка визначається окремо для кожного транспортного засобу в залежності від типу двигуна (бензиновий або дизельний) і в залежності від об’ємів циліндра.

Карбюраторний і дизельний – це 50 євро або 100 євро від об’єму циліндру та 75 євро або 150 євро відповідно.

Коефіцієнт об’єму двигуна визначається діленням об’єму циліндру двигуна внутрішнього згорання відповідного транспортного засобу на 1000 куб. сантиметрів.

Коефіцієнт віку дорівнює кількості повних календарних років, наступних за роком виробництва відповідного транспортного засобу до року визначення ставки податку. Для нових транспортних засобів та авто, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, що використовувалися понад п’ятнадцять повних календарних років, коефіцієнт дорівнює 15.

Ставки акцизного податку для транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним або декількома), встановлюються у розмірі 1 євро за 1 кіловат годину ємності електричного стимулятора таких транспортних засобів.

Ставка акцизного податку на транспортні засоби, що приводяться в рух тільки електричним двигуном, одним або декількома, встановлюється у розмірі 100 євро за 1 штуку.

Крім того, тимчасово, протягом 90 календарних днів з дня набрання чинності Законом України про внесення змін до Податкового кодексу щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів до акцизного податку буде застосовано коефіцієнт 0,5, крім електромобілів.

Зазначений коефіцієнт застосовується у разі ввезення легкового автомобіля фізичною особою для власного використання в кількості один транспортний засіб на одну особу.

Наприклад, при митному оформленні автомобіля Skoda Fabia 1,2, з бензиновим двигуном, 2011 року випуску (код УКТЗЕД 8703 22 90 30), вартість якого 2346 євро, сума митних платежів (мито 10%, акцизний податок та податок на додану вартість 20%) при пільговій ставці акцизного податку становить 27 663 грн, при повній ставці акцизного податку – 33 358 грн.

Слід зазначити, що протягом 180 днів митне оформлення транспортних засобів, щодо яких недотримані строки та умови митних режимів тимчасового ввезення або транзиту, здійснюється за умови сплати митних платежів та добровільної сплати фізичною особою, яка є власником такого транспортного засобу або уповноважена розпоряджатися ним та декларує такий транспортний засіб, коштів у сумі, що дорівнює розміру 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (8500 грн).

Пологівське управління нагадує громадянам про необхідність повідомляти органи ДФС про зміну свого прізвища та реєстрації місця проживання

Фізичні особи - платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви за формою                № 5ДР. До таких даних зокрема відноситься прізвище особи та зареєстроване місце проживання.

Внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання фізичною особою заяви за формою № 5ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). У разі звернення до будь-якого контролюючого органу строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до п’яти робочих днів.

Заява за формою № 5ДР може бути подана через представника за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення процедури зміни даних щодо фізичної особи у Державному реєстрі (після пред’явлення повертається) та її копії.

Податок на нерухоме майно для фізичних осіб. Який діє порядок сплати?

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки фізичним особам - платникам податку нараховується фіскальним органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.

Податкове повідомлення-рішення про суми податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової (нежитлової) нерухомості, надсилаються (вручаються) фізичній особі-платнику податку фіскальним органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

За новостворений (нововведений) об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

Податок на нерухоме майно з об'єктів житлової та нежитлової нерухомості (їх часток), які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється фіскальним органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

Тобто податок нараховується на об’єкти нерухомості, що належать фізичним особам (визначені власниками).

Об'єкти незавершеного будівництва не відносяться до об'єктів оподаткування податком на нерухоме майно.

Зазначена норма передбачена п.п. 266.3.2 та п.п. 266.7.2 ст. 266 Податкового кодексу.

Неповнолітня дитина отримує подарунок (спадщину) – батьки подають декларацію

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що відповідно до             п. 174.6 ст. 174 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) об’єкти дарування, зазначені в               п. 174.1 ст. 174 ПКУ, подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розд. IV ПКУ для оподаткування спадщини.

За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини (дарування), що успадковуються членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення (п.п. «а» п.п. 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 ПКУ). Відповідно до п.п. 14.1.263 Податкового кодексу України членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені., а членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

Згідно з п. 174.3 ст. 174 ПКУ особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину. Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, і зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах - до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими спадкоємцями - резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах - до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини. Згідно з п. 179.6 ст. 179 ПКУ обов’язок щодо заповнення та подання податкової декларації від імені платника податку покладається на опікуна або піклувальника - щодо доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою.

Відповідно до п. 99.2 ст. 99 ПКУ грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.

Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.

Враховуючи вищевикладене, батьки (усиновителі) та опікуни (піклувальники) у разі отримання малолітньою/неповнолітньою дитиною подарунку (спадщини) від особи не першого/другого ступеня споріднення, повинні подати податкову декларацію від імені малолітньої/неповнолітньої дитини та сплатити податок на доходи фізичних осіб, відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ.

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє. Порядок проведення фактичної перевірки визначено ст. 80 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Така перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:

у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;

у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;

письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування;

неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;

у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПКУ;

у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.

Відповідно до п. 82.3 ст. 82 ПКУ тривалість перевірок, визначених ст. 80 ПКУ, не повинна перевищувати 10 діб. Продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 5 діб.

Підставами для подовження строку перевірки є:

заява суб’єкта господарювання (у разі необхідності подання ним документів, які стосуються питань перевірки) (п.п. 82.3.1 п. 82.3 ст. 82 ПКУ);

змінний режим роботи або підсумований облік робочого часу суб’єкта господарювання та/або його господарських об’єктів (п.п. 82.3.2 п. 82.3 ст. 82 ПКУ).

Внесено зміни до форми податкової накладної

Пологівське управління інформує, що Державною фіскальною службою України у розділі «Повідомлення та нагадування» повідомлено про те, що наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763 „Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 № 1307” (далі – наказ № 763) внесено зміни до форми податкової накладної та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування), а також до Порядку заповнення податкової накладної.

Згідно з пунктом 4 наказу № 763, цей наказ набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування, крім абзацу другого пункту 6 та пункту 8 Змін до Порядку заповнення податкової накладної, затверджених цим наказом, які набирають чинності з 01 січня 2020 року.

Наказ № 763 опубліковано 06.11.2018 у виданні „Офіційний вісник України”, № 85 та набирає чинності 01 грудня 2018 року.

Наголошуємо, що з 01 грудня 2018 року реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюватиметься за формою, затвердженою наказом № 763, незалежно від дати складання таких податкових накладних та розрахунків коригування.

В «Електронному кабінеті» запроваджені сервіси з автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ

В «Електронному кабінеті» ДФС України реалізовано автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та додатку 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)», додатку 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)», додатку 6 «Довідка (Д6) подається платниками, які заповнюють рядок 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів» на підставі даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН).

Для автозаповнення рядків податкової декларації з ПДВ та вище зазначених додатків необхідно у приватній частині «Електронного кабінету» при створенні документа звітності проставити відмітку «заповнити на основі даних ДФС». Після чого на підставі відомостей, внесених в ЄРПН, заповнюються дані рядків податкової декларації з ПДВ та відповідних таблиць:

■ Таблиця 1 (Д1) «Коригування податкових зобов’язань згідно зі статтею 192 та пунктом 199.1 статті 199 розділу V Кодексу»;

■ Таблиця 2 (Д1) «Коригування податкового кредиту згідно зі статтею 192 розділу V Кодексу»;

■ Таблиця 1 розділу І Податкові зобов’язання (Д5) «Операції на митній території України, що оподатковуються податком на додану вартість за основною ставкою та ставкою 7 %, крім ввезення товарів на митну територію України»;

■ Таблиця 1 розділу ІІ Податковий кредит (Д5) «Операції придбання з податком на додану вартість, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та ставкою 7 %»;

■ Таблиця 1 (Д6) «Операції, що не є об’єктом оподаткування (стаття 196 розділу V Кодексу), операції з постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено відповідно до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 розділу V Кодексу за межами митної території України, операції, які звільнені від оподаткування (стаття 197 розділу V Кодексу, підрозділ 2 розділу XX Кодексу, міжнародні договори (угоди))».

Додатково повідомляємо, що розділ «СЕА ПДВ» доповнено новим сервісом «Інформація про суму перевищення». За допомогою даного сервісу платникам надано можливість перегляду інформації щодо даних розрахунку суми перевищення та результату порівняння даних податкової звітності з ПДВ та ЄРПН.

Для отримання послуг електронного цифрового підпису використовуються реєстраційні документи нового зразка

У зв’язку з набранням 07.11.2018 чинності Закону України від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» затверджено нові форми реєстраційних документів:

Договір про надання електронних довірчих послуг;

Реєстраційна картка для фізичної особи;

Реєстраційна картка для юридичної особи;

Додаток до Реєстраційної картки;

Заява про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа;

Додаток до заяви про зміну статусу посиленого сертифіката відкритого ключа.

Нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису необхідно використовувати з 07 листопада 2018 року.

Переглянути та завантажити актуальні форми реєстраційних документів можна у розділі «Отримання послуг електронного цифрового підпису».

Звертаємо увагу, що з 07.11.2018 року фізичні особи та суб’єкти господарювання приватного права можуть отримати електронні довірчі послуги від АЦСК ІДД ДФС виключно за їх особистої присутності.

Впроваджено електронний сервіс дистанційного формування сертифікатів

Для користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС розроблено новий електронний сервіс Повторного формування сертифікатів за електронним запитом.

Електронний сервіс дає можливість дистанційного цілодобового формування сертифікатів без обов’язкового відвідування представництв АЦСК ІДД ДФС.

Сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають:

- чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);

- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

- особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

Для початку використання нового сервісу необхідно завантажити та встановити останню версію безкоштовного програмного забезпечення ІІТ Користувач ЦСК-1.

Клієнтам АЦСК ІДД ДФС доступна до перегляду Відеоінструкція по повторному формуванню сертифіката за електронним запитом. Також детальний опис по роботі нового сервісу розміщено у відповідному розділі Настанови користувача (стор. 70).

Чи оподатковуються акцизним податком товари, які під час транспортування та зберігання були зіпсовані (знищені)?

Реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – це продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об’єктах громадського харчування.

Такий суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, є платником акцизного податку.

Об’єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Отже, об’єктом оподаткування акцизним податком роздрібного продажу підакцизних товарів визначаються операції з реалізації суб’єктами господарювання таких підакцизних товарів.

При цьому, до об’єкта оподаткування не віднесено обсяги зіпсованих, знищених, втрачених підакцизних товарів.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.212 ст. 14, п.п. 212.1.11 ст. 212, п.п. 213.1.9 ст. Податкового кодексу.

Як новоствореному житлово-будівельному кооперативу отримати статус «неприбутковості»?

Для включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій неприбуткова організація повинна подати до фіскального органу за її основним місцем обліку:

- реєстраційну заяву за формою 1-РН (дод. 1 до Порядку №440 від 13.07.2016);

- засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15.05.2003 № 755-IV);

- житлово-будівельні кооперативи, крім, копії установчих документів, подають також засвідчені підписом керівника або представника такого кооперативу та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

Неприбуткові організації, що діють на підставі установчих документів, організації вищого рівня, подають разом із реєстраційною заявою за формою 1-РН засвідчену підписом керівника або представника такої організації та скріплену печаткою (за наявності) копію документа, який підтверджує включення до організації вищого рівня та надає право діяти на підставі установчих документів такої організації вищого рівня.

До неприбуткових організацій включаються тільки юридичні особи, відокремлені підрозділи таких неприбуткових організацій без статусу юридичної особи не підлягають окремому включенню до Реєстру.

Зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду таких документів внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, вважаються для цілей оподаткування неприбутковими організаціями з дня їх державної реєстрації.

Отже, з метою отримання статусу неприбуткової організації зареєстровані установи та організації (новостворені) мають подати реєстраційну заяву за формою 1-РН державному реєстратору під час їх державної реєстрації або фіскальному органу за основним місцем обліку протягом 10 календарних днів з дня їх державної реєстрації.

Зазначена норма передбачена п. 4 та п. 6 «Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру», затвердженого постановою КМУ від 13.07.2016 № 440.

ГУ ДФС у Запорізькій області інформує

Керівництво фіскальної служби області взяло участь у засіданні Ради регіонального розвитку

Перші підсумки децентралізації, можливості, здобутки та перспективи Запорізького регіону – такими стали основні теми засідання Ради регіонального розвитку, яке сьогодні пройшло у Запоріжжі під головуванням очільника облдержадміністрації Костянтина Бриля.

У роботі засідання взяли участь керівники Запорізької обласної ради, народні депутати України, очільники територіальних органів влади та місцевого самоврядування, представники бізнесу і громадськості. Позицію фіскальної служби регіону представляли начальник Запорізької митниці ДФС Олексій Мужев та перший заступник начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Віталій Малий.

Відкриваючи захід, голова облдержадміністрації Костянтин Бриль підбив підсумки децентралізації, наголосивши, що завдяки цим процесам території отримали реальні резерви для розвитку, формування і виконання стратегічних програм. Губернатор підкреслив, що за останній час суттєво зросли доходи бюджетів усіх рівнів, що дозволяє реалізовувати проекти, відбудовувати інфраструктуру. Окремо він відзначив результати роботи Запорізької митниці ДФС, зазначивши, що додаткові суми від перевиконання плану з надходжень митних платежів дозволяють у повному обсязі проводити ремонтні роботи на автомобільних дорогах державного значення.

Під час засідання були визначені основні вектори спільної роботи усіх державних структур області, місцевих органів влади, об'єднаних територіальних громад, зокрема, було акцентовано увагу на необхідності консолідації зусиль для вирішення найбільш гострих проблем регіону та подальшого розвитку.

Запорізькі громади отримали майже 36 мільйонів від ліцензування торгівлі підакцизними товарами

У січні-жовтні 2018 року до місцевих бюджетів Запорізької області надійшло 35,8 мільйона гривень плати за ліцензії на право здійснення оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами.

Найбільші суми перерахували платники м. Запоріжжя – 15,2 мільйона, суб'єкти торгівлі м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів забезпечили 4,6 мільйона, підприємці та підприємства м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів сплатили 3,4 мільйона, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – понад 1,8 мільйона, Оріхівського та Гуляйпільського – 893 тисячі, Василівського та Михайлівського – 889 тисяч, м. Токмак, Токмацького та Чернігівського – 829 тисяч, Вільнянського, Запорізького, Новомиколаївського – 660 тисяч, Пологівського, Більмацького та Розівського – 644 тисячі, Якимівського та Приазовського районів – 152 тисячі.

За десять місяців цього року фіскальна служба області видала суб’єктам господарювання 7884 ліцензії, у тому числі 4549 – для торгівлі алкогольною продукцією, 3335 – тютюновими виробами.

Загальна кількість діючих дозволів у регіоні склала 8019. З їхнім переліком можна ознайомитись на сайті фіскальної служби Запорізької області (регулярно оновлюється): http://zp.sfs.gov.ua/reestr-vidanih-licenziy.

ЗАПОРІЗЬКА МИТНИЦЯ ДФС ВІДКРИВАЄТЕЛЕФОННІ ЛІНІЇ ДЛЯ КОНСУЛЬТАЦІЙЗ ПИТАНЬ МИТНОГО ОФОРМЛЕННЯ АВТОМОБІЛІВ

З 25 листопада 2018 року набрали чинності Закони України, що запроваджують новий порядок митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією.

З метою надання громадянам консультацій щодо порядку митного оформлення транспортних засобів, переліку необхідних документів та інших норм, що вводяться даними Законами, в Запорізькій митниці ДФС відкрито дві телефонні лінії:

 

+38 (061) 286-00-53

+38 (061) 286-03-15

За вказаними номерами телефонів, а також при безпосередньому зверненні за адресою: м. Запоріжжя, вул. Привокзальна 9а, місце розташування митного посту "Запоріжжя – центральний" в робочі дні з 9.00 до 18.00 години, у п’ятницю – до 16.45, співробітники Запорізької митниці ДФС надаватимуть консультації та відповідатимуть на запитання громадян із зазначених питань.

За земельні ділянки запоріжці сплатили на 19 мільйонів більше ніж торік

За десять місяців надходження плати за землю від запорізьких платників склали 929,6 мільйона гривень, що на 19 мільйонів більше, ніж у січні-жовтні 2017 року. Лише у жовтні запоріжці поповнили місцеві бюджети на 80,5 мільйона гривень.

Найбільші відрахування плати за землю з початку року спрямували суб'єкти господарювання-юридичні особи – понад 724 мільйона або 78 відсотків від загальної суми. Від фізичних осіб надійшло 205 мільйонів, це на 16 мільйонів перевищує дані минулорічної сплати.

Значну частину плати забезпечили землекористувачі м. Запоріжжя – 378,6 мільйона, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – понад 117 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 85,8 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – майже 80 мільйонів, Якимівського та Приазовського районів – більш ніж 62 мільйони, Василівського і Михайлівського районів – 49,5 мільйона.

Станом на початок листопада у Запорізькій області зареєстровано 9090 СГД-юридичних та понад 265 тисяч фізичних осіб, які орендують або володіють земельними ділянками.

Як законно завезти до України авто з Європи? Відповідають фахівці Запорізької митниці ДФС

Про новації ввезення транспортних засобів на митну територію України в ефірі телеканалу ТВ5 розповіла начальник управління організації митного контролю та оформлення Запорізької митниці ДФС Оксана Жездріна.

Зокрема вона зазначила, що за новими правилами громадяни-резиденти мають право переміщувати транспортний засіб, що зареєстрований за межами України, в режимі транзиту за умови сплати грошової застави в розмірі митних платежів, що підлягають сплаті при ввезенні таких автомобілів на митну територію України з метою вільного обігу.

Таким чином, резидент сплачує заставу під час ввезення автівки з іноземною реєстрацією на митну територію України, а після підтвердження вивезення – грошова застава йому повертається.

Що стосується відповідальності за порушення митних правил при ввезенні автомобілів з іноземною реєстрацією, то на сьогодні вона не змінюється і протягом 180 днів буде такою ж, як і передбачалося раніше. Проте через 180 днів, після набуття чинності закону, такі пільгові умови скасовуються і вступають у дію нові санкції щодо порушення вказаних митних правил.

При перевищенні строку транзиту або тимчасового ввезення транспортного засобу з іноземною реєстрацією більше ніж на 30 діб, власнику такого автомобіля загрожує штраф у розмірі 170 тис. грн. або конфіскація транспортного засобу за рішенням суду.

Запорізькі митники роз'яснили власникам авто на єврономерах порядок митного оформлення

На робочій зустрічі з власниками автомобілів з іноземною реєстрацією керівники Запорізької митниці ДФС надали роз’яснення та відповіли на найбільш актуальні запитання, що виникають у користувачів транспортних засобів, ввезених в Україну в митних режимах "транзит" або "тимчасове ввезення".

Фахівці Запорізької митниці ДФС звернули увагу автомобілістів, що зміни законодавства, які діють від 25 листопада, стосуються тільки вживаних легкових автомобілів. Зокрема, було наголошено, що для їхнього декларування та випуску у вільний обіг громадянин може звернутися до будь-якої регіональної митниці, а не тільки за місцем реєстрації або тих, що знаходяться у пунктах пропуску через державний кордон.

Для випуску автомобіля у вільний обіг громадянин повинен надати документи:

- на право власності на авто;

- про зняття цього авто з обліку в іншій країні;

- документи, що підтверджують вартість автомобіля;

- документи, що містять відомості про технічні характеристики автомобіля (технічний паспорт);

- митну декларацію за встановленою формою.

Сертифікат відповідності екологічним нормам ЄВРО 5 не вимагатимуть.

Як повідомили представники митниці, для надання консультацій щодо порядку митного оформлення транспортних засобів у Запорізькій митниці ДФС працюють дві телефонні лінії: +38 (061) 286-00-53, +38 (061) 286-03-15. Щоденно, з 9-00 до 18-00 (по п'ятницях – до 16-45) за цими номерами власники автівок можуть отримати роз'яснення. Крім того, вони мають можливість безпосередньо звернутися до митного посту "Запоріжжя – центральний" (м. Запоріжжя, вул. Привокзальна 9а).

У Запоріжжі піднято прапор Військово-Морських Сил України

Цими днями численні стяги Військово-Морських Сил України майорять над українськими містами. У такий спосіб громадяни підтримують моряків, які нині перебувають у полоні Російської Федерації.

Урочиста церемонія підняття прапора ВМС відбулася й на центральній площі обласного центру. Аби висловити свою підтримку українським морякам, на Майдані Героїв зібралися керівники Запорізької облдержадміністрації, Запорізької обласної ради, Головного управління ДФС у Запорізькій області, Запорізької митниці ДФС, очільники інших державних органів влади та місцевого самоврядування, духовенство, військовослужбовці Збройних Сил України, студенти та небайдужі запоріжці.

Під час виступів керівники обласної і міської влади зазначили, що запорізька громада переймається долею мужніх українських моряків та вірить, що мобілізуючи спільні зусилля, державі вдасться повернути військовослужбовців.

Урочисте підняття прапора Військово-Морських Сил України виконали військовослужбовці та курсанти Запорізького обласного військового ліцею "Захисник".

Запоріжці отримали майже 57 тисяч електронних ключів

Активна діджиталізація сервісів Державної фіскальної служби дозволяє платникам податків вільно керувати своїм часом та забути дорогу до податкової інспекції. Адже подання звітності, сплата податків, доступ до реєстрів та довідкової інформації в режимі он-лайн стали звичною справою. Тому отримання електронних ключів, які надають доступ до численних послуг фіскальної служби, користується попитом у мешканців Запорізької області.

З початку року вже було видано на 3 тисячі сертифікатів більше, ніж торік – майже 57 тисяч. При цьому, за 11 місяців 2018 року до Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС звернулись майже 20 тисяч запоріжців, що на 1,5 тисячі користувачів більше, ніж у 2017 році.

Кожен електронний ключ видається безкоштовно терміном на два роки, і віднедавна повторно його отримати можна дистанційно. А нових користувачів оперативно реєструють спеціалісти Акредитованого центру сертифікації ключів.

Адресу регіональних відділень АЦСК ІДД та особливості отримання ЕЦП для різних категорій можна дізнатись на офіційному інформаційному ресурсі http://acskidd.gov.ua.

На соціальні гарантії запорізькі платники спрямували понад 6,3 мільярда гривень ЄСВ

На забезпечення соціальних і пенсійних виплат від Запорізького регіону надійшло 6 мільярдів 339 мільйонів гривень. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, надходження єдиного соціального внеску у порівнянні з минулорічними зросли на 1,4 мільярда.

У листопаді до соцфондів запорізькі платники направили майже 615 мільйонів.

Понад половину від сплаченої суми за 11 місяців перерахували роботодавці м. Запоріжжя – 3 мільярди 431 мільйон; 663,4 мільйона спрямували підприємства і підприємці м. Енергодар, 548 мільйонів – м. Мелітополь і Мелітопольського району, 395 мільйонів – м. Бердянськ і Бердянського району, 133 мільйони – Вільнянського району, 126 мільйонів – Василівського району, 118,5 мільйона – м. Токмак і Токмацького району, 109 мільйонів – Пологівського району, 108 мільйонів – Запорізького району.

У Запорізькій області серед бюджетоутворюючих платників ЄСВ – підприємства з виробництва електроенергії, кольорових металів, установи і організації сфери охорони громадського порядку, безпеки, а також державного управління.

Запорізькі платники податків спрямували до держбюджету майже 6,2 мільярда

Податкові надходження до державної казни від платників Запорізької області за 11 місяців 2018 року перевищили 6,2 мільярда гривень (не враховуючи дані великих підприємств, зареєстрованих у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, порівняно з аналогічним показником минулого року держбюджет отримав на 24 відсотки або на 1,2 мільярда більше.

Зокрема, найбільше суб'єкти господарювання сплатили податку на додану вартість – 2,9 мільярда гривень, що на 597 мільйонів або на 26 відсотків більше, ніж торік.

На другому місці – 1,5 мільярда гривень податку на доходи фізичних осіб. Порівняно з січнем-листопадом 2017 року відрахування збільшились на 260 мільйонів або на 21 відсоток.

Від підприємств регіону надійшло майже 766 мільйонів гривень податку на прибуток, що перевищує минулорічний рівень на 221 мільйон або на 40 відсотків.

Сума, яку сплатили запоріжці у вигляді військового збору, склала 482 мільйони та зросла у порівнянні з 2017 роком майже на 100 мільйонів або на 26 відсотків.

Крім того, до держбюджету забезпечено 297 мільйонів гривень рентної плати за використання природних ресурсів та 131 мільйон гривень екологічного податку.

 
free pokerfree poker
© Більмацька районна державна адміністрація, Запорізька область, Україна