ІНФОРМУЄ ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА

29.07.2019 13:10

Пологівські фіскали долучились до заходу «Врожай-2019»

З метою залучення до декларування громадян, які є власниками земельних ділянок площею понад 2 га та власними силами обробляють такі земельні ділянки, у травні 2019 року у Запорізькій області розпочато захід «Врожай». Він спрямований на виявлення неоформлених найманих працівників, підвищення рівня виплати заробітної плати та забезпечення повноти нарахування і сплати податків.

Як повідомила начальник Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Світлана Бруй, фахівці Пологівського управління спільно з представниками інших контролюючих органів у складі робочої групи здійснили виїзди до сільгосппідприємств і фермерських господарств Пологівського, Більмацького та Розівського районів.

Для залучення до оподаткування та сплати податків до бюджетів усіх рівнів спеціалісти управління обстежують усі сільські ради та ОТГ районів з визначенням урожайності ранніх зернових, трудових ресурсів, задіяних при збиранні врожаю.

Пологівське управління закликає фермерів та сільгоспвиробників до неухильного дотримання вимог чинного законодавства та звертається до громадян з проханням повідомляти фіскальну службу області про факти використання найманої праці без належного оформлення.

Зазначимо, з початку року 3413 громадян, які займалися обробкою земельних ділянок площею понад 2 га, задекларували майже 20 мільйонів гривень доходів від продажу власної сільськогосподарської продукції. З цієї суми до бюджету надійде 3,6 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб та 298,5 тисячі гривень військового збору.

Світлана Бруй: За січень - червень 2019 року до місцевих скарбниць Пологівського, Більмацького та Розівського районів надійшло понад                                     32 мільйона гривень земельного податку

«За січень - червень 2019 року до місцевих скарбниць Пологівського, Більмацького та Розівського районів надійшло 32,5 млн. грн.. земельного податку, що на 11,7 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року», - повідомила начальник Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Світлана Бруй.

Станом, на початок липня 2019 року в Пологівському управлінні зареєстровано 304 землекористувачів-юридичних осіб та 244 фізичних осіб-підприємців.

Зокрема, від юридичних осіб надійшло 29,7 млн. гривень. Цей показник перевищує відповідний період минулого року на 64,4 %, або на 11,6 млн. гривень.

Водночас від фізичних осіб до місцевих бюджетів надійшло 2,7 млн грн, що на                     80 тис. грн більше, ніж за шість місяців 2018 року.

«Земельний податок та орендна плата за користування землею є одним із вагомих джерел наповнення місцевих скарбниць. Позитивна динаміка надходжень є свідченням сумлінного ставлення платників до виконання свого обов’язку та результатом спільних зусиль податківців із органами місцевого самоврядування в напрямі залучення власників земельних ділянок та землекористувачів до оподаткування», - зазначає керівник управління.

 

Місцеві бюджети Пологівського, Більмацького та Розівського районів отримали майже 250 тис.гривень «автоподатку»

За січень-червень 2019 року до місцевих бюджетів Пологівського, Більмацького та Розівського районів сплачень 248,5 тис.гривень транспортного податку. Як повідомила начальник Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Світлана Бруй, із загальної суми 216 тисяч надійшло від автовласників-юридичних осіб та 32,4 тисячі – від фізичних осіб.

Найбільші відрахування «авто податку» забезпечили власники автомобілів Пологівського району – 130,6 тис.грн., до скарбниці Більмацького району перераховано            111,7 тис.грн., Розівського району – 6,3 тис.гривень..

Нагадаємо, транспортний податок сплачують власники легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на                   1 січня податкового (звітного) року. Ставка транспортного податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тисяч гривень за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування відповідно до п.267.2 ст. 267 ПКУ.

Сплачується транспортний податок за місцем реєстрації автомобіля:

          фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення – рішення;

          юридичними особами – авансовими внесками щоквартально до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Звертаємо увагу платників! Перелік легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком у 2019 році розміщено на сайті Міністерства економічного розвитку та торгівлі України http://www.me.gov.ua/Vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA, де за допомогою онлайн-інструменту автовласники можуть самостійно розрахувати середньоринкову вартість транспортних засобів.

Платники Пологівського управління сплатили до місцевих скарбниць понад              1,5 млн грн податку на нерухоме майно

За шість місяців 2019 року до місцевих бюджетів надійшло 1,57 мільйона гривень податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Про це повідомила начальник Пологівського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Світлана Бруй.

Із загальної суми 1,1 мільйона або майже 70 відсотків сплатили суб’єкти господарювання-юридичні особи Пологівського, Більмацького та Розівського районів. Це на 436,1 тисяч гривень більше минулорічних показників. Фізичні особи перерахували до скарбниць громад 462,3 мільйона гривень. Показник на 144,1 тис. гривень перевищив надходження січня-червня 2018 року.

Керівник управління нагадала, що платники податку-юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року та сплачують рівними частками щоквартально.

Що стосується фізичних осіб, то відповідно до п.п. 266.7.2 п. 266.7 ст. 66 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), податкове/податкові повідомлення - рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт.

Звертаємо увагу платників, що велика кількість податкових повідомлень - рішень про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, повертається поштовими відділеннями із зазначенням причини: за закінченням встановленого строку зберігання або не проживає.

Інформація щодо місця реєстрації - це інформація внесена до інформаційних баз фіскальної служби на момент, коли громадяни звертались до фіскальних органів з метою отримання ідентифікаційних кодів. Протягом місяця після зміни місця реєстрації громадянин зобов’язаний повідомити про такі зміни контролюючий орган, де він перебуває на обліку. Якщо платник не повідомляє ДФС про зміну реєстрації - податкове повідомлення - рішення надсилається на адресу, інформація про яку міститься в контролюючому органі, тобто стару адресу. Таким чином, платник не ознайомлений із сумою проведених нарахувань податку, внаслідок чого виникає податковий борг, штрафні санкції, арешт майна.

У зв’язку з цим наголошуємо, що громадяни, у яких змінилися реєстраційні дані, зобов’язані надати в державну податкову інспекцію за місцем реєстрації заяву за формою               № 5ДР про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків.

Роз’яснення законодавства

ЧИ ЗВІЛЬНЯЄ ЗДАЧА «ПАТЕНТУ» ВІД СПЛАТИ ЄСВ?

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу фізичних осіб – підприємців на особливості подання звітів та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) при припиненні підприємницької діяльності.

Після звернення фізичної особи – підприємця до державного реєстратора з наміром розпочати процедуру припинення діяльності і внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) відповідного запису така фізична особа повинна сама за себе подати до органу ДФС «ліквідаційний» звіт по ЄСВ протягом місяця з дня припинення державної реєстрації.

Зняття з обліку фізичної особи як платника ЄСВ здійснюється після проведення перевірок платника та проведення остаточного розрахунку.

На практиці існують випадки, коли фізична особа – підприємець розпочала діяльність у 2000 року, тобто до введення ЄДР у електронному вигляді (відповідно в ЄДР відсутні будь-які записи стосовно такої особи), у 2005 році припинила фактично здійснювати діяльність та здала «патент» до податкової.

Однак, всі ці дії не знімають її з обліку, як платника ЄСВ.

І тому, відповідно до вимог Закону України від 8 липня 2010 року № 2464 - VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами внесеними Законом України від 06 грудня 2016 року № 1774-VІІІ (далі – Закон № 2464) такій фізичній особі, з 2017 року нараховується ЄСВ.

Так, відповідно до норм Закону № 2464 ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Отримував платник у звітному періоді дохід чи не отримував, він повинен сплатити ЄСВ у сумі не меншої за розмір мінімального страхового внеску, який станом на 01.01.2019 становить 918,06 грн.

Звертаємо увагу підприємців, якщо Ви зареєстровані фізичною особою-підприємцем, але не здійснюєте господарську діяльність, для того щоб не здійснювались нарахування єдиного внеску, зверніться до Державного реєстратора для здійснення процедури припинення реєстрації підприємницької діяльності. Тільки після внесення до ЄДР відомостей про припинення фізичної особи-підприємця, такий підприємець має право не сплачувати ЄСВ.

Для припинення своєї діяльності ФОП подає заяву за формою 12 державному реєстратору за місцем реєстрації (ст. 18 п. 4. Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань). Документи подаються у паперовому (особисто або уповноваженим представником) або в електронному вигляді за наявністю електронного цифрового підпису через он-лайн будинок Юстиції або iGov.

Суми єдиного соціального внеску, які вже нараховані, підлягають обов’язковій сплаті. Якщо підприємцем ці суми єдиного внеску не сплачені, в строки передбачені законодавством, вони є недоїмкою (боргом). Відповідно до частини 3 статті 25 Закону № 2464 суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу та застосуванням штрафів у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Інформацію про проведення нарахувань єдиного внеску платник може самостійно переглянути за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника податків» на сайті ДФС.

Хочете зареєструвати РРО? Подайте спочатку форму 20-ОПП

Шановні платки податків, якщо у вас з’явився новий об’єкт оподаткування, ви переїхали чи хочете закрити старий – не забудьте повідомити про це контролюючі органи за місцем податкової «прописки». Для цього знадобиться форма 20-ОПП, тобто Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти пов’язані з оподаткуванням.

Центр обслуговування платників Пологівського управління звертає вашу увагу, що під час реєстрації (перереєстрації/ анулювання реєстрації) РРО, КОРО здійснюється звірка з даними Єдиного банку даних про об’єкти оподаткування.

Відсутність об’єкту оподаткування або наявність в ньому неповної або помилкової інформації (наприклад, не зазначено код за КОАТУУ місцезнаходження об’єкта), перешкоджає процедурі реєстрації РРО.

З огляду на це, просимо вас провести інвентаризацію об’єктів оподаткування та, у разі необхідності, подати оновлені дані.

Нагадуємо, що інформацію про всі свої об’єкти оподаткування Ви можете переглянути в приватній частині Електронного кабінету.

Шановні платники, дотримуйтесь норм податкового законодавства та не забувайте, що інформувати контролюючий орган про всі об'єкти оподаткування, не лише ваше право, а й обов’язок, встановлений п.63.3 ст.63 глави 6 Податкового кодексу України.

Отримали податкове повідомлення з обчисленою сумою плати за землю і виникли питання – звертайтеся до Центру обслуговування платників для проведення звірки

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що у Центрі обслуговування платників, який розташовано за адресою: м. Пологи, вул..І.Чеберка, 9, у разі виникнення питань щодо обчислення сум по платі за землю, платник податку може звернутися з письмовою заявою для проведення звірки щодо:

          розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або у користуванні платника податку;

          права на користування пільгою із сплати податку;

          розміру ставки податку;

          нарахованої суми податку;

          банківських реквізитів.

Для проведення звірки слід мати оригінали документів, що підтверджують право власності на землю, користування пільгами тощо.

Земельний податок – це обов’язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок, земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Він є одним з основних бюджетоформуючих податків району.

Маєте нерухоме майно? Термін сплати податку - 29 липня 2019 року

Пологівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує платникам, що податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є однією зі складових податку на майно і належить до місцевих податків, визначених статтею 10 Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Податок сплачується за місцем розташування об’єкту оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу.

Відповідно до статті 266 ПКУ платниками податку на нерухоме майно є юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію за встановленою формою у порядку, передбаченому статтею 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально, відповідно до підпункту 266.7.5 пункту 266.7 статті 266 ПКУ.

Згідно з підпунктом 266.10.1 пункту 266.10 статті 266 ПКУ податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Отже, строк сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за другий квартал 2019 року – 29.07.2019 р.

Подати документи для отримання податкової знижки можливо онлайн

У Пологівському управлінні ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляють, що. Державна фіскальна служба України постійно запроваджує нові електронні сервіси. Відтепер подання документів для застування права на податкову знижку можливо онлайн.

Нагадаємо: для отримання податкової знижки слід подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків (п.49.1 ст.49 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)) у термін до 31 грудня включно (п.п.166.1.2 п. 166.1 ст.166 ПКУ).

На офіційному веб-порталі ДФС (sfs.gov.ua) в банері «Деклараційна кампанія 2019» розміщено електронні форми декларації та приклади її заповнення.

Звертаємо увагу: якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п.166.4.3 п. 166.4 ст.166 ПКУ).

Як отримати ідентифікаційний номер дитині до 14 років

Облікові картки фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) малолітньої особи, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків(усиновителя, опікуна, піклувальника).

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її представника до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи

Громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до п’яти робочих днів.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс ДФС України (категорія питання 119.09).

Коли неприбуткова організація має зареєструватись платником ПДВ

Особи, які для цілей оподаткування ПДВ зобов'язані бути зареєстровані як платники податку, визначено у п.п. 14.1.139 ст. 14 та п. 180.1 ст. 180 Податкового Кодексу.

Зокрема, такою особою є юридична особа, створена відповідно до закону у будь-якій організаційно-правовій формі, у тому числі і неприбуткова організація.

Під обов'язкову реєстрацію платника ПДВ підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).

До оподатковуваних операцій для цілей реєстрації як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ 20%, ставкою 7%, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

Отже, якщо неприбуткова організація здійснює операції з постачання товарів/послуг на митній території України, що підлягають оподаткуванню ПДВ, загальний обсяг яких протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. грн., то така організація повинна подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ і відповідно зареєструватись як платник ПДВ в обов'язковому порядку

Зазначена норма передбачена п. 181.1 ст. 181 Податкового кодексу України

Допустили помилку у повідомленні про прийняття працівника на роботу. Як виправити?

До початку роботи працівника за укладеним трудовим договором власник підприємства, установи, організації або фізична особа повинна подати до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування повідомлення про прийняття такого працівника на роботу.

Обов’язок з подання повідомлення поширюється виключно на трудові відносини (коли з працівником укладається трудовий договір).

Форма повідомлення про прийняття працівника на роботу затверджена постановою КМУ від 17.06.2015 р. № 413.

Пунктом 2 додатка до Постанови встановлено тип повідомлення:

-"початкове" - подання інформації про прийняття працівника на роботу;

- "скасовуюче" - подається у разі допущення помилки роботодавцем та необхідності внесення змін до повідомлення про прийняття працівника на роботу.

У разі допущення помилки роботодавцем та необхідності внесення змін до повідомлення про прийняття працівника на роботу подається повідомлення типу "скасовуюче" з помилковими даними і одночасно повідомлення типу "початкове" з правильними даними.

Накладення штрафу за подання уточнюючої інформації про прийнятих працівників до фіскальних органів чинним законодавством не передбачено.

 

Підприємство – платник єдиного податку продає автомобіль. На що звернути увагу?

При продажу основних засобів юридичними особами - платниками єдиного податку дохід визначається як сума коштів, отриманих від продажу таких основних засобів.

Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12 календарних місяців з дня введення в експлуатацію, дохід визначається як різниця між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.

Дохід від продажу основних засобів визначається згідно з договором про реалізацію.

Для юридичних осіб – платників єдиного податку не передбачено обов’язкової умови щодо продажу основних засобів за ціною не нижче їх оціночної вартості.

Отже, якщо з дати введення в експлуатацію автомобіля до дати його продажу пройде:

-           більше 12 місяців, то оподатковуваний дохід визначається як різниця між договірною ціною і залишковою балансовою вартістю такого автомобіля на день продажу;

-           12 календарних місяців і менше – оподатковуваний дохід признається в сумі договірної ціни автомобіля.

Зазначена норма визначена п. 292.2 ст. 292 Податкового кодексу України.

 

Переглянути видані індивідуальні податкові консультації можна через електронний кабінет платника на порталі ДФС України

Індивідуальні податкові консультації реєструються в єдиній базі консультацій та розміщується на офіційному веб-сайті ДФС, без зазначення найменування (прізвища, ім'я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.

Переглянути видані індивідуальні податкові консультації та їх статус можна через електронний кабінет платника на порталі ДФС України за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx.

Порядок надання податкових консультацій визначений ст. 52 Податкового кодексу України.

Від сплати земельного податку звільняються пенсіонери за віком

Від сплати земельного податку звільняються: інваліди першої і другої групи; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Отже, фізичні особи, які вийшли на пенсію не за віком (за вислугу років, по інвалідності, у разі втрати годувальника тощо) не мають право на пільгу щодо сплати земельного податку.

Після досягнення пенсійного віку фізичні особи мають право на пільгу щодо сплати земельного податку за земельні ділянки, що належать їм на правах приватної власності.

При цьому фізична особа для отримання пільги щодо сплати земельного податку має подати до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (пенсійне посвідчення (за віком)).

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме:

- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

При цьому, до переліку видів земельних ділянок, щодо яких фізичні особи мають право на пільги зі сплати земельного податку, не включено земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв).

Зазначена норма передбачена п. 281.1, п. 281.2 ст. 281 Податкового кодексу України.

Чи передбачена відповідальність, якщо не здійснена реєстрація платником ПДВ?

Під обов'язкову реєстрацію як платника ПДВ підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).

До оподатковуваних операцій для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ (20%), ставкою 7%, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

Для здійснення реєстрації платником ПДВ особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 1 млн. грн., повинна подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ.

Отже, у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, якщо їх загальний обсяг протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. гривень, необхідно подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ і зареєструватись як платник ПДВ в обов'язковому порядку.

Особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ, але не подала до контролюючого органу Заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.

Зазначена норма визначена п. 181.1 ст. 181; п. 183.2 та п. 183.10 ст. 183 Податкового кодексу України.

Підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку

Нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

Від сплати земельного податку звільняються:

- інваліди першої і другої групи;

- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

- пенсіонери (за віком);

- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» із змінами та доповненнями;

- фізичні особи, визнані Законом України від 28.02.991№ 796-XII «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Фізична особа, яка має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, повинна надати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу: - посвідчення інваліда першої або другої групи; - пенсійне посвідчення (за віком); - посвідчення батьків багатодітної сім’ї (які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років); - посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС»; - посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи» (1-3 категорія); - посвідчення «Учасник бойових дій»; - посвідчення «Інвалід війни»; - посвідчення «Учасник війни» тощо.

При цьому, якщо фізична особа, що користується пільгами, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 01 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.

Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Зазначена норма передбачена п. 281.1, п. 281.4 ст. 281; п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України.

ГУ ДФС у Запорізькій області інформує

За використання води та надр запорізькі виробники сплатили понад чверть мільярда

За перше півріччя від добувних підприємств Запорізького регіону до бюджетів надійшло                  149 мільйонів гривень плати за користування надрами. Зокрема, до державного бюджету сплачено 102,7 мільйона, до місцевих скарбниць – 46,2 мільйона.

Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, у порівнянні з відповідним періодом 2018 року надходження збільшились на 25,5 мільйона або на 21 відсоток.

Найбільші платежі забезпечили виробники, що здійснюють діяльність у Василівському та Михайлівському районах – 132 мільйони. Користувачі надр Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів перерахували 4,2 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 4 мільйони, м. Запоріжжя – 3,6 мільйона, м. Токмак, Токмацького і Чернігівського районів –      2,3 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 1,2 мільйона.

Всього у Запорізькій області зареєстровано 570 суб'єктів господарювання-платників рентної плати за користування надрами.

Крім того, за спеціальне використання води 519 підприємств перерахували 104,2 мільйона гривень рентної плати, у тому числі до державної казни – 57,3 мільйона, до місцевих бюджетів – майже 47 мільйонів.

Розчинник замість нафтопродуктів: "кмітливий" підприємець намагався зекономити на митних платежах

Днями одне з приватних підприємств м. Дніпра ввезло з Білорусі в Україну товар вагою 22 тони. Під час митного оформлення на Запорізькій митниці продукцію було заявлено як "розчинник" за кодом УКТЗЕД 3814009090, за яким застосовується нульова ставка мита.

Зокрема, в документах зазначалося, що товар містить у своєму складі "дистилят газового конденсату 50-65%, ізопентанова фракція 25-39%, спирт технічний 6-12%".

В ході проведення митного контролю співробітники Запорізької митниці ДФС відібрали зразки цієї продукції. Згідно з висновком Департаменту податкових та митних експертиз ДФС поставка виявилася іншою, а саме: "рідина, що складається з нафтопродуктів більше 70%, в якості основного складового є "ізо-бутанол", що повністю суперечить заявленому хімічному складу. Таким чином товар повинен класифікуватися за кодом УКТЗЕД 2710129000, де застосовується ставка мита 6 відсотків – акцизний податок складає 213,5 EUR за 1 тисячу літрів.

За даним фактом фахівці Запорізької митниці ДФС склали протокол про порушення митних правил за статтею 472 Митного кодексу України. Вартість вилученої продукції буде встановлено додатково.

На Запоріжжі викрито понад півсотні податкових злочинів

Співробітники оперативних підрозділів фіскальної служби Запорізької області цього року виявили 52 злочини у сфері економіки, 29 з яких належать до категорії тяжких. За фактами ухилення від оподаткування в особливо великих розмірах розпочато 20 кримінальних проваджень.

Із обвинувальним актом до суду направлено 13 матеріалів, а також ще три – для звільнення осіб від кримінальної відповідальності у зв'язку з повним відшкодуванням збитків.

У митній сфері оперативники викрили вісім злочинів, зокрема, три – за фактами ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах. Додатково спрямовано до бюджету митних платежів на суму 11,5 мільйона гривень.

Під час проведення операцій "Рубіж" та "Бастіон" припинено діяльність міжрегіонального "центру мінімізації митних платежів". Загальний обсяг імпортних операцій, проведених через підприємства, які входили до центру, склав понад 78 мільйонів гривень.

У сфері державних закупівель співробітники податкової міліції виявили шість злочинів. За результатами здійснених перевірок до бюджету стягнуто 3,2 мільйона.

У рамках операції "Акциз" із незаконного обігу вилучено товарів підакцизної групи на загальну суму 28 мільйонів гривень. Згідно із судовими рішеннями конфісковано підакцизної продукції вартістю 2,2 мільйона.

Валерій Манько: "Запорізький бізнес сплатив до держбюджету понад півтора мільярда гривень ПДВ"

За перше півріччя запорізькі платники податку на додану вартість спрямували до державного бюджету 1 мільярд 581,5 мільйона гривень (не враховуючи показники великих підприємств, зареєстрованих у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Це на 81,4 мільйона або на 5,4 відсотка більше порівняно з минулорічним періодом.

Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, на збільшення показників зі сплати ПДВ вплинуло, передусім, підвищення обсягів поставок підприємств та оподатковуваних операцій – за шість місяців вони зросли на 429 мільйонів, відповідно, нарахування до бюджету – на 81 мільйон.

Керівник фіскального відомства регіону відзначив, що на сьогодні частка ПДВ у загальних надходженнях держбюджету перевищила 35 відсотків.

Найбільші суми сплатили суб'єкти господарювання м. Запоріжжя – 996 мільйонів, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 113 мільйонів, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 102 мільйони, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів – 92 мільйони, м. Токмак, Токмацького і Чернігівського районів – 58 мільйонів, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 45 мільйонів, Василівського та Михайлівського районів – майже 45 мільйонів, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 44,7 мільйона тощо.

У червні поточного року запорізький бізнес забезпечив до державної казни 257,4 мільйона, що на 17 мільйонів або на 7 відсотків більше, ніж у червні 2018 року.

Усього станом на 1 липня в області на обліку перебуває близько десяти тисяч платників ПДВ-юридичних та фізичних осіб.

Запоріжці з депозитних відсотків сплатили 26,6 мільйона гривень податку

На Запоріжжі з банківських відсотків депозитних рахунків за шість місяців до бюджету надійшло 26 мільйонів 614 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб. Це на 440 тисяч або майже на              2 відсотки більше, ніж сплачено за аналогічний період минулого року.

Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, лише у червні до казни перераховано 4,7 мільйона, що перевищує червневі надходження 2018 року на 276 тисяч або на 6,2 відсотка.

Найбільші суми з початку року забезпечили платники м. Запоріжжя – 18,5 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 2,4 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – майже два мільйони, м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – понад мільйон, Пологівського, Більмацького та Розівського районів –             867 тисяч, Вільнянського, Запорізького і Новомиколаївського районів – 581 тисячу тощо.

Нагадаємо, проценти з депозитів оподатковуються за ставкою 18 відсотків. Відповідальними за перерахування податку до бюджету є банківські установи, кредитні спілки та інші фінансові організації. Відповідно до ст. 170.4. Податкового кодексу України інформація про суми банківського рахунку, ощадного сертифіката або вкладу члена кредитної спілки, нараховані проценти, а також відомості про вкладників залишаються конфіденційними.

Валерій Манько: "Запорізькі громади отримали понад півмільярда гривень плати за землю"

За перше півріччя до місцевих бюджетів Запорізької області надійшло 510 мільйонів гривень плати за землю. Як повідомив в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Валерій Манько, скарбниці громад отримали на 28 мільйонів або на 6 відсотків більше, ніж торік.

Із загальної суми 452,6 мільйона спрямували до казни землекористувачі-юридичні особи, понад 57 мільйонів – фізичні.

За шість місяців до міського бюджету м. Запоріжжя перераховано 200 мільйонів. За землі м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів сплачено 67 мільйонів, Бердянщини та Приморська – більш ніж 44 мільйони, Мелітопольщини та Веселівщини – 39,5 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – 32,5 мільйона, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 27 мільйонів, Вільнянського, Запорізького і Новомиколаївського районів – 26,6 мільйона, Якимівщини та Приазов'я – 25,8 мільйона, Василівського та Михайлівського районів – 25,7 мільйона, Токматчини та Чернігівщини – 21,5 мільйона.

Цього року в Запорізькій області нараховується 9028 платників-юридичних та 284 тисячі фізичних осіб.

У результаті проведеної спільної роботи фахівців фіскальної служби області, Держгеокадастру та Фонду державного майна до оподаткування залучено 27 суб'єктів господарювання, які використовували 187,8 га земельних ділянок. Додатково до місцевих бюджетів надійде 1 мільйонів 127 тисяч гривень земельного податку та орендної плати.

У Запоріжжі ліквідовано два підпільні цехи з розливу елітного алкоголю

Співробітники податкової міліції фіскальної служби Запорізької області спільно з працівниками Управління захисту економіки в Запорізькій області департаменту захисту економіки Національної поліції України під процесуальним керівництвом прокуратури Запорізької області ліквідували два підпільні цехи, які спеціалізувалися на виготовленні алкогольного фальсифікату під назвами відомих брендів.

У рамках проведення операції "Акциз-2019" та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст. 204 КК України встановлено групу осіб, які організували незаконне виробництво алкогольної продукції та її подальший збут через мережу підконтрольних їм торгівельних об’єктів, а також з використанням створених акаунтів у різних мобільних додатках.

За результатами обшуків, проведених у місцях виготовлення, зберігання та реалізації фальсифікату, а також в транспортному засобі, який використовувався для його перевезення, виявлено та вилучено понад 200 літрів спирту, понад 500 літрів фальсифікованих алкогольних напоїв у фасуванні "Bag in box", обладнання для виготовлення сурогату.

Наразі слідство триває

 
free pokerfree poker
© Більмацька районна державна адміністрація, Запорізька область, Україна