Національний банк постановою від 25.11.2016 року N 407 "Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 06 червня 2013 року N 210" зменшив граничну суму розрахунків готівкою за участю фізичних осіб.

Так, постановою передбачено граничну суму розрахунків готівкою між фізичною особою та підприємством (підприємцем) протягом одного дня в розмірі 50 тис. грн.

Гранична сума розрахунків готівкою фізичних осіб між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, визначена у розмірі 50 тис. грн.

Отже, граничну суму розрахунків готівкою за участю фізичних осіб знижено з 150 тис. грн. до 50 тис. грн.

Фізичні особи мають право здійснювати розрахунки на суму, яка перевищує 50 тис. грн., шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок, внесення та/або перерахування коштів на поточні рахунки (у тому числі у депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті).

Детальніше...
 

За 2016 рік у Запорізькій області надійшло понад 10 мільярдів гривень податків і зборів

За 2016 рік запорізькі платники забезпечили до бюджетів усіх рівнів 10 мільярдів 145 мільйонів гривень. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, рівень надходжень попереднього року перевищено на 3,7 мільярда гривень.

– Перевиконання дохідної частини як державного, так й місцевих бюджетів зафіксовано за всіма бюджетоутворюючими податками. До бюджету країни за рік при індикативі у 3,7 мільярда спрямовано понад 4,2 мільярда, до місцевих скарбниць сплачено 5,9 мільярда при прогнозах у 4,9 мільярда. Бюджети громад отримали майже мільярд гривень додаткових коштів, – зазначила Юліана Козаченко.

Із загальної суми надходжень до держбюджету близько 1,9 мільярда гривень – сплата податку на додану вартість. Це на 889 мільйонів більше за рівень 2015 року та на 137 мільйонів перевищує індикатив на 2016 рік.

Податку на доходи фізичних осіб сплачено до бюджету країни понад 1 мільярд, що на 363 мільйони більше, ніж у попередньому році, та на 148 мільйонів випереджає прогнози на рік.

Запорізькі підприємства перерахували 503 мільйони податку на прибуток при очікуваній сумі 424 мільйони. Порівняно з 2015 роком надходження зросли на 179 мільйонів.

На підтримку Збройних сил України запоріжці спрямували 341 мільйон гривень військового збору. Також значні суми до держбюджету надійшли у вигляді рентної плати та плати за використання природних ресурсів – 285 мільйонів.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Наповнення бюджету

 

Фіскальна служба видала платникам майже 67 тисяч електронних ключів для користування он-лайн-сервісами

За 2016 рік запорізькі пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів видали 66,9 тисячі посилених сертифікатів електронного цифрового підпису майже 21 тисячі платників.

Як відзначила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, електронний формат взаємодії платника податків із державою стає все більш популярним. Переважну частину електронних послуг можна замовити через сайти державних відомств, використовуючи при цьому електронний ключ.

– Фіскальна служба надає послуги з видачі посилених сертифікатів електронного цифрового підпису безкоштовно. За його допомогою платники податків можуть відправляти звітність до органів ДФС, митниці, отримувати численні послуги. Ці та інші можливості реалізує Електронний кабінет платника податків, який в режимі реального часу надає представникам бізнесу та громадськості повний сервісний функціонал, – підкреслила Юліана Козаченко.

Сама процедура отримання електронного ключа зручна і швидка та займе у платника від 10 до 30 хвилин, залежно від категорії отримувача – чи то фізична або юридична особа тощо.

Відділення Акредитованого центру сертифікації ключів видають електронні ключі органам державної влади та місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам. До їхніх послуг належать: реєстрація заявників, надання у користування надійних засобів ЕЦП, допомога при генерації відкритих та особистих ключів, обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників та інші.

У Запорізькій області пункти реєстрації користувачів знаходяться за адресами: м. Запоріжжя, вул. Паркова, буд. 4а, 1-й поверх, м. Бердянськ, просп. Праці, буд. 20, каб. 219, м. Мелітополь, вул. Героїв України, буд. 31, каб. 103.

Докладну інформацію щодо надання послуг електронного цифрового підпису можна отримати на сайті АЦСК ІДД: http://acskidd.gov.ua/.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Центр сертифікації електронних ключів ДФС України

 

Оперативники ДФС розслідують кримінальне провадження щодо виготовлення неякісного пального

За три декади грудня співробітники податкової міліції Запорізької області викрили 3 злочини, 2 з яких – за ухилення від сплати податків (ст.212 КК України, сума збитків по вказаним провадженням складає 5 млн. гривень), а також один факт незаконного зберігання та збуту підакцизних товарів (ст.204 КК України).

Так, у грудні оперативники ГУ ДФС у Запорізькій області в рамках операції "Акциз-2016" та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст. 212 КК України викрили незаконне виробництво неякісних паливно-мастильних матеріалів. За результатами проведеного обшуку вилучено товарно-матеріальні цінності на загальну суму 7,2 мільйона гривень.

Крім того, у результаті відпрацювання контрагентів "конвертаційних центрів" протягом грудня поточного року до бюджету стягнуто понад 570 тисяч гривень.

Також у грудні поточного року за результатами перевірок у сфері державних закупівель до бюджету повернено 1,3 мільйона гривень.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Операція «Акциз-2016»

 

З 1 січня 2017 року розпочинається кампанія декларування, за якою окремі категорії фізичних осіб зобов'язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи та визначити податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору.

Декларацію мають право подати фізичні особи для отримання податкової знижки.

Наказом МФУ 15.09.16 №821, який набирає чинності 31 грудня 2016 року, внесено зміни до форми податкової декларації.

В оновленій формі податкової декларації, яка запроваджується з 01 січня 2017 року:

- кількість додатків зменшено з чотирьох до двох, в яких здійснюється розрахунок податкових зобов'язань з урахуванням понесених витрат: розрахунок інвестиційного прибутку (додаток Ф1) та розрахунок податкових зобов'язань самозайнятими особами (додаток Ф2).

Додатки заповнюються та подаються виключно за наявності доходів (витрат), розрахунок яких міститься у цих додатках.

Додатки є складовою частиною декларації і без декларації не є дійсними.

- змінено порядок розрахунку податкових зобов'язань із доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, з урахуванням змін щодо порядку сплати авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб;

- уточнені показники податкової декларації з урахуванням введення в дію ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18%.

У зв'язку із впровадженням ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18% у платників податку, які отримували доходи від двох та більше податкових агентів за результатами 2016 року, не виникає обов'язку щодо подання декларації.

Сплата підприємцями єдиного внеску у 2017 році

  

Законом України від 06.12.16 №1774-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», які набули чинності з 01 січня 2017 року.

Єдиний внесок для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

З 01.01.2017 підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, та віднесені до 1-ї групи платників єдиного податку, мають право сплачувати єдиний внесок у сумі не менше за 0,5 мінімального страхового внеску із зарахуванням відповідних періодів здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу.

Базою нарахування єдиного внеску для підприємців на загальній системі оподаткування є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

З 2017 року у разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Мінімальний страховий внесок – це сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» визначено, що мінімальна заробітна плата з 01 січня 2017 року  становить 3200 гривень.

Оскільки для фізичних осіб – підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, крім фізичних осіб – підприємців віднесених до 1-ї групи платників єдиного податку, та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, то мінімальна сума єдиного внеску з 01 січня 2017 року складає 704 грн. (3200 грн. х 22%).

Для фізичних осіб – підприємців віднесених до 1-ї групи платників єдиного податку, мінімальна сума єдиного внеску з 01 січня 2017 року складатиме 352 грн. (3200 грн х 0,5 х 22%).

Зазначений порядок передбачений Законом України від 06.12.16 №1774-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», Законом України від 21.12.16 № 1801-VIII «Про Державний бюджет України на 2017 рік», Законом України від 08.07.10 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та роз’яснено листом ДФС України №41658/7/99-99-13-02-01-17 від 30.12.2016.

Сума поворотної фінансової допомоги, не повернена у визначений термін, включається підприємцем на загальній системі оподаткування до складу доходу

Оподаткуванню підлягають доходи фізичних осіб - підприємців, які отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності.

Поворотна фінансова допомога - це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення. Тобто, сума поворотної фінансової допомоги  підлягає поверненню.

Оскільки отримання фізичною особою – підприємцем поворотної фінансової допомоги (позики) відповідно до умов договору підлягає обов’язковому поверненню у визначений строк, то протягом дії договору сума поротної фінансової допомоги не включається до складу доходу суб’єкта господарювання.

Разом з тим, якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до складу доходів фізичної особи – підприємця та оподатковується на загальних підставах.

Зазначена норма передбачена пп. 14.1.257  ст. 14,  п. 177.1 ст. 177 Податкового кодексу України. 

Підприємцям на загальній системі оподаткування не заборонено здійснювати бартерні операції

Об’єктом оподаткування у фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходи (виручкою у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами.

Бартерна (товарообмінна) операція - це господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору.

За договором міни (бартеру) кожна із сторін договору є продавцем того товару, який він передає в обмін, і покупцем товару, який він одержує взамін.

До договору міни застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, положення про договір поставки, договір контрактації або інші договори, елементи яких містяться в договорі міни, якщо це не суперечить суті зобов’язання.

Враховуючи наведене, обмежень щодо здійснення бартерних операцій (взаємозаліків) фізичними особами - підприємцями на загальній системі оподаткування не передбачено.

Зазначена норма передбачена пп. 14.1.10 ст. 14, п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України та ст. 715 та ст. 716 Цивільного кодексу України.

Підприємець на загальній системі оподаткування вартість безоплатно отриманих товарів включає до складу загального оподатковуваного доходу по даті їх реалізації

Об’єктом оподаткування у фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

До складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла фізичній особі - підприємцю як в грошовій, так і в натуральній формі, а саме:

- виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо підприємцю чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);

- виручка в натуральній (негрошовій формі);

- суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.

Безоплатно надані товари - це товари, що надаються згідно з договорами дарування, іншими договорами, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості таких товарів чи їх повернення, або без укладення таких договорів.

До  продажу (реалізації) товарів належать, зокрема, операції з безоплатного надання товарів.

Отже, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування включає до складу загального оподатковуваного доходу вартість безоплатно отриманих товарів по даті їх реалізації за ціною, визначеною на рівні не нижче звичайної ціни.

Звичайна ціна - це ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено Податковим кодексом. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.13, п.п. 14.1.71, п.п. 14.1.202 ст. 14, п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України.

 «Електронний кабiнет платника»  (оновлена версія)

«Електронний кабiнет платника» (далi – ЕКП) – сервiс за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДФС та платників податкiв у режимi реального часу та який сприяє правильному i зручному обчисленню та своєчаснiй сплатi податкiв i зборiв (обов’язкових платежiв).

Знайти ЕКП можна за адресою cabinet.sfs.gov.ua, а також на офіційному веб-порталі ДФС України.

ЕКП складається із двох функціональних частин:

1. відкрита (загальнодоступна).

2. приватна (особистий кабінет).

Через відкриту частину ЕКП доступні такі можливості для платника (громадянина):

1. Ознайомитись з останніми новинами (нововведеннями) ЕКП.

2. Скористатися інформацією з реєстрів, що є загальнодоступними: - дані про взяття на облік платників; - реєстр срахувальників; - дані реєстру платників ПДВ;  -реєстр платників єдиного податку; - інформація про РРО; - інформація про книги ОРО; - дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального.

Робота у приватній частині (особистий кабінет) здійснюється з використанням електронного цифрового підпису.

Електронний цифровий підпис можна отримати у будь-якому  Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Після ідентифікації особи в залежності від типу платника доступні наступні розділи: 1. Новини. 2. Інформація з реєстрів. 3. Податковий календар. 4. Бланки податкової звітності. 5. Декларація про майновий стан. 6. Контакти та адреси центрів обслуговування платників (далі – ЦОП). 7. Облікові дані платника. 8. Звітність. 9. Вхідні/вихідні документи. 10. Листування з органами ДФС. 11. Подання заяв, запитів для отримання інформації.  12. Стан розрахунків з бюджетом. 13. Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних. 14. Сервіси системи «Електронного адміністрування ПДВ» (СЕА ПДВ) для платників ПДВ). 15. Сервіси системи «Електронного адміністрування реалізації пального (СЕА РП).

 

У разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, необхідно сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта

Клієнт зобов’язаний невідкладно звернутися до Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД ДФС) за скасуванням посиленого сертифікату, зокрема у разі:

зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті: переведення на іншу посаду або звільнення з роботи підписувача (для посилених сертифікатів, в яких зазначена посада його власника), зміна прізвища підписувача;

виявлення помилок у реквізитах посиленого сертифіката тощо.

Замовник (особа, що приєдналась до зазначеного Договору) зобов’язується негайно інформувати виконавця (Інформаційно-довідковий департамент ДФС) про факти виявлення неточностей або зміни даних, зазначених у посилених сертифікатах та/або реєстраційній картці.

Отже, у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи, платнику необхідно скасувати посилені сертифікати ЕЦП (з попередніми відомостями, зазначеними у посиленому сертифікаті) та сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта.

Зазначена норма визначена  п.п. 6.6.2 розд. 6 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС та пп. 3.4.6 розд. 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 17.02.15 № 15.

 

ГУ ДФС у Запорізькій області

 

Запоріжці перерахували майже 855 мільйонів гривень плати за землю

З початку року запорізькі землекористувачі поповнили місцеві бюджети 854,7 мільйонами гривень плати за землю. Рівень минулого року перевищено на 295 мільйонів, прогнози на цей рік – майже на 130 мільйонів.

Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, найбільшими платниками цього платежу є суб'єкти господарювання-юридичні особи.

 – На сьогодні у Запорізькій області нараховується близько 10 тисяч користувачів землею-юридичних осіб. Більшість із них сплачує земельний податок, решта – орендну плату за земельні ділянки. У цьому році вони спрямували до бюджетів громад понад 703 мільйони гривень, що на 102 мільйони більше за прогнозні показники та на 241 мільйон перевищує минулорічну сплату. Від фізичних осіб надійшло 151,5 мільйона, що вище за попередній рік на 54 мільйони та індикативи на цей рік – на 27 мільйонів, – зазначила Юліана Козаченко.

Вона також підкреслила, що додаткові бюджетні надходження зумовлені зростанням ставок земельного податку та розмірів орендної плати, встановлених органами місцевого самоврядування. Крім цього, у 2016 році застосовується підвищений коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки землі 1,433 та 1,2. У м. Запоріжжя та інших населених пунктах впроваджено нову грошову оцінку землі. До того ж, результативною була спільна робота фіскальної служби області з органами влади із залучення до реєстрації і оподаткування нових платників, укладання додаткових договорів до діючих договорів оренди тощо.

Понад 42 відсотки від загальних надходжень забезпечили землекористувачі м. Запоріжжя, сплативши майже 365 мільйонів, у м. Енергодар надійшло 96,7 мільйона, платники м. Бердянськ та району перерахували 64 мільйони, Мелітопольщини – 51 мільйон, 41 мільйон спрямовано у Якимівському районі.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Наповнення бюджету

 

Запорізьким підприємцям видано 8115 дозволів на торгівлю підакцизними товарами

За 11 місяців поточного року від плати за ліцензії на право здійснення оптової або роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами до місцевих бюджетів надійшов 41 мільйон гривень. Рівень надходжень попереднього року перевищено на 4,3 мільйона або на 11 відсотків.

Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, з початку року фіскальна служба видала підприємцям 8115 ліцензій. 725 із них платники отримали за минулий місяць, зокрема, 388 – на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 337 – для реалізації тютюнових виробів. Крім того, продовжено термін дії майже тисячі дозволів, призупинена дія 33, анульовано 237 ліцензій.

З питань дотримання суб'єктами господарювання вимог законодавства, яке регулює обіг підакцизних товарів, співробітники органів ДФС провели 552 перевірки. За їхніми результатами застосовані фінансові санкції у вигляді штрафів на загальну суму понад 16 мільйонів, у тому числі донараховано 13,5 мільйона гривень акцизного податку.

Нагадаємо, отримати ліцензію для торгівлі алкогольною та тютюновою продукцією можна у Центрах обслуговування платників ДФС за місцем здійснення діяльності. Плата за ліцензії справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Легалізація ринку підакцизних товарів

 

Від запорізьких автовласників місцеві бюджети отримали понад 7 мільйонів гривень

Запорізькі автомобілісти, які володіють автівками класу "люкс", сплатили з початку року 7,1 мільйона гривень транспортного податку. Прогнозну суму доходів на 11 місяців поточного року перевищено на 4,3 мільйона гривень.

Майже 80 відсотків від загальної суми надходжень припадає на десять територій, де зареєстровані легкові авто, які підпадають під оподаткування.

Так, у Дніпровському районі м. Запоріжжя сплачено 1 мільйон, у Вознесенівському – 783 тисячі, стільки ж – у Шевченківському районі, Олександрівському районі надійшло 756 тисяч, у м. Мелітополь та районі – 484 тисячі, у м. Бердянськ та районі – 463 тисяч, у Комунарському районі – 439 тисяч, у Пологівському – 338 тисяч, у Хортицькому – 324 та близько 300 тисяч – у Запорізькому районі.

Нагадаємо, ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тисяч гривень за кожен легковий автомобіль.

Транспортний податок сплачується юридичними та фізичними особами за авто віком не більше п'яти років та вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної зарплати. Вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об'єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля, та розміщується на його офіційному веб-сайті.

Особливості, умови, порядок нарахування і сплати податку визначені у статті 267 Податкового кодексу України.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Наповнення бюджету

 

ПДВ за листопад рекомендуємо сплатити не пізніше 29 грудня у звязку з регламентом роботи НБУ

Рішенням правління  НБУ від 15.12.16 №489-рш затверджено Регламент роботи системи електронних платежів Національного банку України та порядок роботи банківської системи України в період завершення звітного року.

Оскільки усі учасники системи електронних платежів (СЕП) зможуть здійснювати платежі в СЕП 30 грудня 2016 року тільки до 13-ї години і лише між банківськими установами, підпорядкованими одній юридичній особі, а також платежі, спрямовані до Національного банку України та органів Державної казначейської служби України, рекомендуємо платникам ПДВ, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю, забезпечити необхідні кошти на рахунках в системі електронного адміністрування ПДВ в термін не пізніше 29 грудня поточного року.

30 грудня 2016 року

 

Останній день сплати

 

ПДВ за листопад платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю

акцизного податку за листопад

податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу, за листопад

податку на доходи фізичних осіб із загальної суми процентів, нарахованих за листопад на поточний або депозитний банківський рахунок; на вклади членів кредитної спілки

військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу, за листопад

плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за листопад

Під час нарахування заробітної плати за грудень необхідно здійснити  перерахунок податку на доходи фізичних осіб за 2016 рік

За наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року, роботодавець платника податку зобов'язаний здійснити перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику податку у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги.

Якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого податку на доходи фізичних осіб, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць.

В разі недостатності суми такого доходу - за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.

Отже, під час нарахування заробітної плати за грудень, для визначення правильності оподаткування роботодавцю необхідно здійснити перерахунок сум нарахованих доходів у вигляді заробітної плати, утриманого податку на доходи фізичних осіб та сум наданої податкової соціальної пільги за 2016 рік.

При здійсненні такого перерахунку граничний розмір доходу, що дає право на отримання податкової соціальної пільги  у 2016 році становить 1930 грн.

 

Зазначена норма передбачена п.п. 169.4.2.а), п.п. 169.4.3 та 169.4.4 ст. 169 Податкового кодексу України.

Оновлено Державний реєстр РРО

З 14.12.2016 р. набрав чинності наказ ДФС України «Про затвердження Державного реєстру розрахункових операцій» від 14.12.2016 року № 1019, яким затверджено у новій редакції Державний реєстр РРО.

Державний реєстр РРО складається з двох розділів: Реєстратори розрахункових операцій, дозволені до первинної реєстрації, та Реєстратори розрахункових операцій, первинна реєстрація яких заборонена.

Оновлений Реєстр включає 146 моделей РРО.

З оновленим переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі Державної фіскальної служби: sts.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/.

 

При зменшенні корисності активу ПДВ не нараховується

Об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу.

Постачанням товарів є будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

Зменшення корисності активу (зменшення балансової вартості активу) не підпадає під визначення операції з постачання товарів/послуг, а тому зазначена операція не є об’єктом оподаткування ПДВ.

Зазначена норма визначена п. 14.1.191 ст.14, п. 185.1 ст. 185  Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 02.12.2016 р. № 26145/6/99-99-15-03-02-15.

При купівлі-продажу іноземної валюти застосування РРО є обов'язковим

Суб’єкти господарювання, які здійснюють операції з купівлі-продажу іноземної валюти, зобов’язані використовувати у своїй діяльності РРО, відповідно до вимог Закону України від  06.07.95 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та з урахуванням положень Інструкції про порядок організації та здійснення валютно-обмінних операцій на території України, затвердженої постановою Правління НБУ від 12.12.02 № 502.

До Державного реєстру РРО, затвердженого Наказом ДФС України від 16.06.2016 № 535, включено модель реєстратора розрахункових операцій КСТ-В1 з версією внутрішнього програмного забезпечення В1-1 (позиція 71 Державного реєстру РРО), який є спеціалізованим електронним контрольно-касовим реєстратором операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

Отже, для здійснення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти використовується модель КСТ-В1 з версією внутрішнього програмного забезпечення В1-1, яка є спеціалізованим електронним контрольно-касовим реєстратором для зазначених операцій і належить до РРО, дозволених до первинної реєстрації.

У разі недотримання порядку проведення операцій з купівлі-продажу іноземної валюти до суб’єктів господарювання, що здійснюють такі операції, застосовуються фінансові санкції, передбачені ст. 18 Закону №265, а саме, ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій, нероздрукування розрахункового документа, що підтверджує виконання операції з купівлі-продажу іноземної валюти, або проведення операції на неповну суму коштів.

Вартість оплачених підприємством поїздок, не пов’язаних із службовими відрядженнями, вважається додатковим благом і оподатковується податком на доходи фізичних осіб

Суми відшкодованих платнику податку - фізичній особі, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем, витрат на відрядження, підтверджених документально, не є доходом такої фізичної особи.

Якщо підприємство за свій рахунок оплачує послуги з організації поїздок фізичних осіб, які не пов'язані з виконанням ними обов'язків трудового найму або за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з цими особами, то вартість наданих послуг включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу таких осіб як додаткове благо та оподатковується  податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% на загальних підставах.

Зазначена норма визначена  пп. 164.2.17 "е"  ст. 164,  п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України  від 07.12.2016 р. № 26504/6/99-99-13-02-03-15.

 

Податковий кредит за податковими накладними, не включеними до податкового кредиту, у відповідному звітному періоді

У разі якщо платник ПДВ не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної.

Суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних / розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні / розрахунки коригування в ЄРПН, але не пізніше ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних.

Отже, сума ПДВ по своєчасно зареєстрованій в ЄРПН податковій накладній, яка не включена до складу податкового кредиту протягом 365 календарних днів з дати складання такої податкової накладної, може бути віднесена до складу податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, в якому таку податкову накладну складено (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу).

Якщо протягом 365 календарних днів до складу податкового кредиту не включена сума ПДВ по податковій накладній, зареєстрованій в ЄРПН з порушенням термінів, то така сума також може бути віднесена до складу податкового кредиту шляхом подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, в якому таку податкову накладну зареєстровано в ЄРПН (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу).

Зазначена норма передбачена п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України  від 30.11.2016 № 25826/6/99-95-42-01-15.

У разі зміни прізвища керівника юридичної особи або самозайнятої особи, необхідно переукласти договір про визнання електронних документів

Інструкцією з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженою наказом ДПА України від 10.04.08 № 233, визначено текст примірного договору про визнання електронних документів.

Договір підписується електронними цифровими підписами (далі – ЕЦП) посадових осіб платника податків – юридичної особи або фізичної особи – підприємця і ЕЦП відбитка печатки (за наявності) та надсилається електронною поштою на адресу Інформаційного порталу органів ДФС України.

Договір діє до закінчення строку чинності посилених сертифікатів відкритих ключів.

Електронний сервіс «Управління ЕЦП» надає можливість керівнику вносити до системи подання документів в електронному вигляді інформацію щодо сертифікатів відповідальних осіб та самостійно визначити термін, на який відповідальній особі надається право підпису податкових документів (в межах строку дії сертифікату такої відповідальної особи).

У разі зміни прізвища керівника юридичної особи або самозайнятої особи, необхідно переукласти договір з контролюючим органом за основним місцем обліку.

Разом з цим, у разі зміни прізвища іншою посадовою особою суб’єкта господарювання (бухгалтером, особою, якій делеговано право підпису тощо) інформація щодо нового сертифікату такої особи може бути внесена до системи подання документів в електронному вигляді шляхом надання Повідомлення.

У такому випадку договір переукладати не потрібно.

Витрати за навчання на військовій кафедрі навчального закладу, що оплачуються згідно окремого договору, до сум податкової знижки не включається

Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати на суму коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати.

Разом з тим, навчання на військовій кафедрі – це додаткова послуга навчального закладу, що не є обов’язковою у процесі безпосереднього навчання за обраним фахом, і оплачується окремо (додатково) від плати за навчання згідно з укладеним з вузом договором на навчання за певним фахом.

Отже, включення витрат за навчання на військовій кафедрі навчального закладу, що оплачуються згідно окремого договору, до податкової знижки чинним законодавством не передбачено.

Зазначена норма передбачена п.п. 166.3.3  ст. 166 Податкового кодексу України.

Спадщина від фізичної особи - резидента, що не є членом сім’ї першого ступеня споріднення, оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором


Вартість власності, яка успадковується членами сім’ї першого ступеня споріднення, оподатковується за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб.

Вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

При цьому членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені.
Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення.

Отже, фізичні особи - резиденти, які отримують спадщину від фізичної особи - резидента, але не відносяться до членів сім’ї першого ступеня споріднення, сплачують податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотків вартості будь-якого об’єкта спадщини.

Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, зазначається в річній податковій декларації про майновий стан і доходи.

Зазначена норма визначена п.п. 14.1.263 ст. 14, п.п.174.2.1, п.п. 174.2.2, п. 174.3 ст. 174  Податкового кодексу України.

У разі порушення вимог для застосування єдиного податку, для фізичних осіб - підприємців 3-ї групи встановлюється ставка  15%

Ставка єдиного податку для фізичних осіб – підприємців третьої групи у розмірі 15 відсотків встановлюється:

- до суми доходу, який протягом календарного року перевищує 5 млн. грн.;

- до доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги), ніж грошова форма (готівкова та/або безготівкова);

- до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування.

 
  Зазначена норма передбачена п. 293.4 ст. 293 Податкового кодексу України.

 На офіційному веб-порталі ДФС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера»

Для перевірки інформації щодо наявності податкового боргу у платника податків необхідно ввести його код ЄДРПОУ або точну назву.

Після введення такої інформації в одне з полів система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить про результати пошуку.

Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

При цьому слід враховувати, що у електронному он-лайн сервісі «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» зазначається інформація про наявність боргу платника в цілому по Україні, тоді як платник податків може перебувати на обліку не лише в контролюючому органі за основним місцем обліку, а й обліковуватись як платник окремих податків та зборів в контролюючих органах за неосновним місцем обліку.

За допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) в приватній частині (особистому кабінеті), з використанням електронного цифрового підпису, доступний розділ «Стан розрахунків з бюджетом», який дає можливості:

- переглянути дані щодо розрахунків з бюджетом за останні 2 роки;
- застосування фільтру в розрізі контролюючих органів;
- вивантажити інформацію у форматі XML – файлів.

Підприємець на загальній системі оподаткування суму безповоротної фінансової допомоги включає до складу доходу

Об’єктом оподаткування у фізичних осіб - підприємців на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

Безповоротна фінансова допомога – це сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів. Тобто, сума безповоротної фінансової допомоги не підлягає поверненню.

До складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла фізичній особі - підприємцю як в грошовій, так і в натуральній формі, а саме:

- виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо підприємцю чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);

- виручка в натуральній (негрошовій формі);

- суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.

Отже, сума безповоротної фінансової допомоги, яка отримується фізичною особою - підприємцем включається до складу доходу як виручка у грошовій та натуральній формі.

Зазначена норма передбачена  пп. 14.1.257 ст. 14, п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України.

ГУ ДФС у Запорізькій області

 


Сторінка 2 з 14
free pokerfree poker
© Більмацька районна державна адміністрація, Запорізька область, Україна