Бюджети громад Запорізької області отримали на 1 мільярд більше

За 2016 рік до місцевих бюджетів платники податків спрямували 5 мільярдів 916 мільйонів гривень, що на 2,1 мільярда більше, ніж за 2015 рік (без показників Спеціалізованої ДПІ з обслуговування великих платників у м. Запоріжжя). Як підкреслила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, індикативний показник доходів на 2016 рік забезпечено майже на 120 відсотків – додатково надійшло близько одного мільярда.

Детальніше...
 

Національний банк постановою від 25.11.2016 року N 407 "Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 06 червня 2013 року N 210" зменшив граничну суму розрахунків готівкою за участю фізичних осіб.

Так, постановою передбачено граничну суму розрахунків готівкою між фізичною особою та підприємством (підприємцем) протягом одного дня в розмірі 50 тис. грн.

Гранична сума розрахунків готівкою фізичних осіб між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, визначена у розмірі 50 тис. грн.

Отже, граничну суму розрахунків готівкою за участю фізичних осіб знижено з 150 тис. грн. до 50 тис. грн.

Фізичні особи мають право здійснювати розрахунки на суму, яка перевищує 50 тис. грн., шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок, внесення та/або перерахування коштів на поточні рахунки (у тому числі у депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті).

Детальніше...
 

За 2016 рік у Запорізькій області надійшло понад 10 мільярдів гривень податків і зборів

За 2016 рік запорізькі платники забезпечили до бюджетів усіх рівнів 10 мільярдів 145 мільйонів гривень. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, рівень надходжень попереднього року перевищено на 3,7 мільярда гривень.

– Перевиконання дохідної частини як державного, так й місцевих бюджетів зафіксовано за всіма бюджетоутворюючими податками. До бюджету країни за рік при індикативі у 3,7 мільярда спрямовано понад 4,2 мільярда, до місцевих скарбниць сплачено 5,9 мільярда при прогнозах у 4,9 мільярда. Бюджети громад отримали майже мільярд гривень додаткових коштів, – зазначила Юліана Козаченко.

Із загальної суми надходжень до держбюджету близько 1,9 мільярда гривень – сплата податку на додану вартість. Це на 889 мільйонів більше за рівень 2015 року та на 137 мільйонів перевищує індикатив на 2016 рік.

Податку на доходи фізичних осіб сплачено до бюджету країни понад 1 мільярд, що на 363 мільйони більше, ніж у попередньому році, та на 148 мільйонів випереджає прогнози на рік.

Запорізькі підприємства перерахували 503 мільйони податку на прибуток при очікуваній сумі 424 мільйони. Порівняно з 2015 роком надходження зросли на 179 мільйонів.

На підтримку Збройних сил України запоріжці спрямували 341 мільйон гривень військового збору. Також значні суми до держбюджету надійшли у вигляді рентної плати та плати за використання природних ресурсів – 285 мільйонів.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Наповнення бюджету

 

Фіскальна служба видала платникам майже 67 тисяч електронних ключів для користування он-лайн-сервісами

За 2016 рік запорізькі пункти реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів видали 66,9 тисячі посилених сертифікатів електронного цифрового підпису майже 21 тисячі платників.

Як відзначила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, електронний формат взаємодії платника податків із державою стає все більш популярним. Переважну частину електронних послуг можна замовити через сайти державних відомств, використовуючи при цьому електронний ключ.

– Фіскальна служба надає послуги з видачі посилених сертифікатів електронного цифрового підпису безкоштовно. За його допомогою платники податків можуть відправляти звітність до органів ДФС, митниці, отримувати численні послуги. Ці та інші можливості реалізує Електронний кабінет платника податків, який в режимі реального часу надає представникам бізнесу та громадськості повний сервісний функціонал, – підкреслила Юліана Козаченко.

Сама процедура отримання електронного ключа зручна і швидка та займе у платника від 10 до 30 хвилин, залежно від категорії отримувача – чи то фізична або юридична особа тощо.

Відділення Акредитованого центру сертифікації ключів видають електронні ключі органам державної влади та місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям всіх форм власності, іншим суб’єктами господарської діяльності та фізичним особам. До їхніх послуг належать: реєстрація заявників, надання у користування надійних засобів ЕЦП, допомога при генерації відкритих та особистих ключів, обслуговування посилених сертифікатів ключів заявників та інші.

У Запорізькій області пункти реєстрації користувачів знаходяться за адресами: м. Запоріжжя, вул. Паркова, буд. 4а, 1-й поверх, м. Бердянськ, просп. Праці, буд. 20, каб. 219, м. Мелітополь, вул. Героїв України, буд. 31, каб. 103.

Докладну інформацію щодо надання послуг електронного цифрового підпису можна отримати на сайті АЦСК ІДД: http://acskidd.gov.ua/.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Центр сертифікації електронних ключів ДФС України

 

Оперативники ДФС розслідують кримінальне провадження щодо виготовлення неякісного пального

За три декади грудня співробітники податкової міліції Запорізької області викрили 3 злочини, 2 з яких – за ухилення від сплати податків (ст.212 КК України, сума збитків по вказаним провадженням складає 5 млн. гривень), а також один факт незаконного зберігання та збуту підакцизних товарів (ст.204 КК України).

Так, у грудні оперативники ГУ ДФС у Запорізькій області в рамках операції "Акциз-2016" та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст. 212 КК України викрили незаконне виробництво неякісних паливно-мастильних матеріалів. За результатами проведеного обшуку вилучено товарно-матеріальні цінності на загальну суму 7,2 мільйона гривень.

Крім того, у результаті відпрацювання контрагентів "конвертаційних центрів" протягом грудня поточного року до бюджету стягнуто понад 570 тисяч гривень.

Також у грудні поточного року за результатами перевірок у сфері державних закупівель до бюджету повернено 1,3 мільйона гривень.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Операція «Акциз-2016»

 

З 1 січня 2017 року розпочинається кампанія декларування, за якою окремі категорії фізичних осіб зобов'язані подати річну податкову декларацію про майновий стан та доходи та визначити податкові зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору.

Декларацію мають право подати фізичні особи для отримання податкової знижки.

Наказом МФУ 15.09.16 №821, який набирає чинності 31 грудня 2016 року, внесено зміни до форми податкової декларації.

В оновленій формі податкової декларації, яка запроваджується з 01 січня 2017 року:

- кількість додатків зменшено з чотирьох до двох, в яких здійснюється розрахунок податкових зобов'язань з урахуванням понесених витрат: розрахунок інвестиційного прибутку (додаток Ф1) та розрахунок податкових зобов'язань самозайнятими особами (додаток Ф2).

Додатки заповнюються та подаються виключно за наявності доходів (витрат), розрахунок яких міститься у цих додатках.

Додатки є складовою частиною декларації і без декларації не є дійсними.

- змінено порядок розрахунку податкових зобов'язань із доходів, отриманих фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, з урахуванням змін щодо порядку сплати авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб;

- уточнені показники податкової декларації з урахуванням введення в дію ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18%.

У зв'язку із впровадженням ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 18% у платників податку, які отримували доходи від двох та більше податкових агентів за результатами 2016 року, не виникає обов'язку щодо подання декларації.

Сплата підприємцями єдиного внеску у 2017 році

  

Законом України від 06.12.16 №1774-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» внесено зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», які набули чинності з 01 січня 2017 року.

Єдиний внесок для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

З 01.01.2017 підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, та віднесені до 1-ї групи платників єдиного податку, мають право сплачувати єдиний внесок у сумі не менше за 0,5 мінімального страхового внеску із зарахуванням відповідних періодів здійснення підприємницької діяльності до страхового стажу.

Базою нарахування єдиного внеску для підприємців на загальній системі оподаткування є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

З 2017 року у разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі платники зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Мінімальний страховий внесок – це сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» визначено, що мінімальна заробітна плата з 01 січня 2017 року  становить 3200 гривень.

Оскільки для фізичних осіб – підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, крім фізичних осіб – підприємців віднесених до 1-ї групи платників єдиного податку, та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, то мінімальна сума єдиного внеску з 01 січня 2017 року складає 704 грн. (3200 грн. х 22%).

Для фізичних осіб – підприємців віднесених до 1-ї групи платників єдиного податку, мінімальна сума єдиного внеску з 01 січня 2017 року складатиме 352 грн. (3200 грн х 0,5 х 22%).

Зазначений порядок передбачений Законом України від 06.12.16 №1774-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», Законом України від 21.12.16 № 1801-VIII «Про Державний бюджет України на 2017 рік», Законом України від 08.07.10 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та роз’яснено листом ДФС України №41658/7/99-99-13-02-01-17 від 30.12.2016.

Сума поворотної фінансової допомоги, не повернена у визначений термін, включається підприємцем на загальній системі оподаткування до складу доходу

Оподаткуванню підлягають доходи фізичних осіб - підприємців, які отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності.

Поворотна фінансова допомога - це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов’язковою до повернення. Тобто, сума поворотної фінансової допомоги  підлягає поверненню.

Оскільки отримання фізичною особою – підприємцем поворотної фінансової допомоги (позики) відповідно до умов договору підлягає обов’язковому поверненню у визначений строк, то протягом дії договору сума поротної фінансової допомоги не включається до складу доходу суб’єкта господарювання.

Разом з тим, якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до складу доходів фізичної особи – підприємця та оподатковується на загальних підставах.

Зазначена норма передбачена пп. 14.1.257  ст. 14,  п. 177.1 ст. 177 Податкового кодексу України. 

Підприємцям на загальній системі оподаткування не заборонено здійснювати бартерні операції

Об’єктом оподаткування у фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходи (виручкою у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами.

Бартерна (товарообмінна) операція - це господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в рамках одного договору.

За договором міни (бартеру) кожна із сторін договору є продавцем того товару, який він передає в обмін, і покупцем товару, який він одержує взамін.

До договору міни застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, положення про договір поставки, договір контрактації або інші договори, елементи яких містяться в договорі міни, якщо це не суперечить суті зобов’язання.

Враховуючи наведене, обмежень щодо здійснення бартерних операцій (взаємозаліків) фізичними особами - підприємцями на загальній системі оподаткування не передбачено.

Зазначена норма передбачена пп. 14.1.10 ст. 14, п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України та ст. 715 та ст. 716 Цивільного кодексу України.

Підприємець на загальній системі оподаткування вартість безоплатно отриманих товарів включає до складу загального оподатковуваного доходу по даті їх реалізації

Об’єктом оподаткування у фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця.

До складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла фізичній особі - підприємцю як в грошовій, так і в натуральній формі, а саме:

- виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо підприємцю чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);

- виручка в натуральній (негрошовій формі);

- суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.

Безоплатно надані товари - це товари, що надаються згідно з договорами дарування, іншими договорами, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості таких товарів чи їх повернення, або без укладення таких договорів.

До  продажу (реалізації) товарів належать, зокрема, операції з безоплатного надання товарів.

Отже, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування включає до складу загального оподатковуваного доходу вартість безоплатно отриманих товарів по даті їх реалізації за ціною, визначеною на рівні не нижче звичайної ціни.

Звичайна ціна - це ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено Податковим кодексом. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.13, п.п. 14.1.71, п.п. 14.1.202 ст. 14, п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України.

 «Електронний кабiнет платника»  (оновлена версія)

«Електронний кабiнет платника» (далi – ЕКП) – сервiс за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДФС та платників податкiв у режимi реального часу та який сприяє правильному i зручному обчисленню та своєчаснiй сплатi податкiв i зборiв (обов’язкових платежiв).

Знайти ЕКП можна за адресою cabinet.sfs.gov.ua, а також на офіційному веб-порталі ДФС України.

ЕКП складається із двох функціональних частин:

1. відкрита (загальнодоступна).

2. приватна (особистий кабінет).

Через відкриту частину ЕКП доступні такі можливості для платника (громадянина):

1. Ознайомитись з останніми новинами (нововведеннями) ЕКП.

2. Скористатися інформацією з реєстрів, що є загальнодоступними: - дані про взяття на облік платників; - реєстр срахувальників; - дані реєстру платників ПДВ;  -реєстр платників єдиного податку; - інформація про РРО; - інформація про книги ОРО; - дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального.

Робота у приватній частині (особистий кабінет) здійснюється з використанням електронного цифрового підпису.

Електронний цифровий підпис можна отримати у будь-якому  Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Після ідентифікації особи в залежності від типу платника доступні наступні розділи: 1. Новини. 2. Інформація з реєстрів. 3. Податковий календар. 4. Бланки податкової звітності. 5. Декларація про майновий стан. 6. Контакти та адреси центрів обслуговування платників (далі – ЦОП). 7. Облікові дані платника. 8. Звітність. 9. Вхідні/вихідні документи. 10. Листування з органами ДФС. 11. Подання заяв, запитів для отримання інформації.  12. Стан розрахунків з бюджетом. 13. Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних. 14. Сервіси системи «Електронного адміністрування ПДВ» (СЕА ПДВ) для платників ПДВ). 15. Сервіси системи «Електронного адміністрування реалізації пального (СЕА РП).

 

У разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, необхідно сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта

Клієнт зобов’язаний невідкладно звернутися до Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД ДФС) за скасуванням посиленого сертифікату, зокрема у разі:

зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті: переведення на іншу посаду або звільнення з роботи підписувача (для посилених сертифікатів, в яких зазначена посада його власника), зміна прізвища підписувача;

виявлення помилок у реквізитах посиленого сертифіката тощо.

Замовник (особа, що приєдналась до зазначеного Договору) зобов’язується негайно інформувати виконавця (Інформаційно-довідковий департамент ДФС) про факти виявлення неточностей або зміни даних, зазначених у посилених сертифікатах та/або реєстраційній картці.

Отже, у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи, платнику необхідно скасувати посилені сертифікати ЕЦП (з попередніми відомостями, зазначеними у посиленому сертифікаті) та сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта.

Зазначена норма визначена  п.п. 6.6.2 розд. 6 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС та пп. 3.4.6 розд. 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 17.02.15 № 15.

 

ГУ ДФС у Запорізькій області

 

Запоріжці перерахували майже 855 мільйонів гривень плати за землю

З початку року запорізькі землекористувачі поповнили місцеві бюджети 854,7 мільйонами гривень плати за землю. Рівень минулого року перевищено на 295 мільйонів, прогнози на цей рік – майже на 130 мільйонів.

Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, найбільшими платниками цього платежу є суб'єкти господарювання-юридичні особи.

 – На сьогодні у Запорізькій області нараховується близько 10 тисяч користувачів землею-юридичних осіб. Більшість із них сплачує земельний податок, решта – орендну плату за земельні ділянки. У цьому році вони спрямували до бюджетів громад понад 703 мільйони гривень, що на 102 мільйони більше за прогнозні показники та на 241 мільйон перевищує минулорічну сплату. Від фізичних осіб надійшло 151,5 мільйона, що вище за попередній рік на 54 мільйони та індикативи на цей рік – на 27 мільйонів, – зазначила Юліана Козаченко.

Вона також підкреслила, що додаткові бюджетні надходження зумовлені зростанням ставок земельного податку та розмірів орендної плати, встановлених органами місцевого самоврядування. Крім цього, у 2016 році застосовується підвищений коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки землі 1,433 та 1,2. У м. Запоріжжя та інших населених пунктах впроваджено нову грошову оцінку землі. До того ж, результативною була спільна робота фіскальної служби області з органами влади із залучення до реєстрації і оподаткування нових платників, укладання додаткових договорів до діючих договорів оренди тощо.

Понад 42 відсотки від загальних надходжень забезпечили землекористувачі м. Запоріжжя, сплативши майже 365 мільйонів, у м. Енергодар надійшло 96,7 мільйона, платники м. Бердянськ та району перерахували 64 мільйони, Мелітопольщини – 51 мільйон, 41 мільйон спрямовано у Якимівському районі.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Наповнення бюджету

 

Запорізьким підприємцям видано 8115 дозволів на торгівлю підакцизними товарами

За 11 місяців поточного року від плати за ліцензії на право здійснення оптової або роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами до місцевих бюджетів надійшов 41 мільйон гривень. Рівень надходжень попереднього року перевищено на 4,3 мільйона або на 11 відсотків.

Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, з початку року фіскальна служба видала підприємцям 8115 ліцензій. 725 із них платники отримали за минулий місяць, зокрема, 388 – на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 337 – для реалізації тютюнових виробів. Крім того, продовжено термін дії майже тисячі дозволів, призупинена дія 33, анульовано 237 ліцензій.

З питань дотримання суб'єктами господарювання вимог законодавства, яке регулює обіг підакцизних товарів, співробітники органів ДФС провели 552 перевірки. За їхніми результатами застосовані фінансові санкції у вигляді штрафів на загальну суму понад 16 мільйонів, у тому числі донараховано 13,5 мільйона гривень акцизного податку.

Нагадаємо, отримати ліцензію для торгівлі алкогольною та тютюновою продукцією можна у Центрах обслуговування платників ДФС за місцем здійснення діяльності. Плата за ліцензії справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Легалізація ринку підакцизних товарів

 

Від запорізьких автовласників місцеві бюджети отримали понад 7 мільйонів гривень

Запорізькі автомобілісти, які володіють автівками класу "люкс", сплатили з початку року 7,1 мільйона гривень транспортного податку. Прогнозну суму доходів на 11 місяців поточного року перевищено на 4,3 мільйона гривень.

Майже 80 відсотків від загальної суми надходжень припадає на десять територій, де зареєстровані легкові авто, які підпадають під оподаткування.

Так, у Дніпровському районі м. Запоріжжя сплачено 1 мільйон, у Вознесенівському – 783 тисячі, стільки ж – у Шевченківському районі, Олександрівському районі надійшло 756 тисяч, у м. Мелітополь та районі – 484 тисячі, у м. Бердянськ та районі – 463 тисяч, у Комунарському районі – 439 тисяч, у Пологівському – 338 тисяч, у Хортицькому – 324 та близько 300 тисяч – у Запорізькому районі.

Нагадаємо, ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тисяч гривень за кожен легковий автомобіль.

Транспортний податок сплачується юридичними та фізичними особами за авто віком не більше п'яти років та вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної зарплати. Вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику економічного розвитку, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, виходячи з марки, моделі, року випуску, типу двигуна, об'єму циліндрів двигуна, типу коробки переключення передач, пробігу легкового автомобіля, та розміщується на його офіційному веб-сайті.

Особливості, умови, порядок нарахування і сплати податку визначені у статті 267 Податкового кодексу України.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

ТЕМА: Наповнення бюджету

 


Сторінка 2 з 14
free pokerfree poker
© Більмацька районна державна адміністрація, Запорізька область, Україна